Dohoda Budvaru a koncernu Anheuser-Busch
Pivo značky Czechvar získává přístup k marketingovým a obchodním zkušenostem a do velkoobchodní sítě společnosti Anheuser-Busch.
ST. LOUIS/České Budějovice, 8. ledna 2006 – Téměř po celém století neshod v některých částech světa o práva pro označení jejich piva jménem Budweiser, vytvořili Anheuser-Busch a český pivovar Budějovický Budvar (BBNP) historickou alianci, ve které se Anheuser-Busch stane importérem piva značky Czechvar Premium Czech Lager v USA. Společně to dnes oznámily oba pivovary.
Smlouva umožňuje prémiovému ležáku značky Czechvar, který se dnes prodává ve 30 amerických státech, přístup k odborným marketingovým a obchodním znalostem a zkušenostem společnosti Anheuser-Busch a přístup do její rozsáhlé distribuční sítě v USA. Smlouva přináší společnosti Anheuser Busch další evropskou importovanou značku jako součást jejího agresivního vstupu do segmentu prémiového piva (high-end). Tento postup vedl již loni k uzavření aliancí s pivovary Groslch, Tiger, Kirin a nejnověji se společností InBev, která přidala značky Stella Artois, Beck’s, Bass Pale Ale a další do portfolia importovaných piv společnosti Anheuser-Busch.
Smlouva nemá žádný dopad na existující spory a známkoprávní rozepře mezi oběma pivovary v ostatních zemích. Obě strany se shodují v tom, že spolupráce nesmí být zneužita k podpoře jedné nebo druhé strany v žádné známkoprávní kauze.
“Po letech rozepří je to pro dva slavné pivovary významný krok, který vytváří vztahy, prospěšné pro podnikání obou,” říká August A. Busch IV, president a generální ředitel Anheuser-Busch Companies, Inc. “Pro Anheuser-Busch to zároveň představuje příležitost k posílení našeho portfolia importovaných piv o českou super-prémiovou značku. Ve spolupráci s rodinou našich velkoobchodníků se těšíme na představení Czechvaru širokému publiku z řad milovníků piva.”
Importovaný ležák Czechvar bude i nadále vyráběn v pivovaru BBNP v Českých Budějovicích.
“Z naší obchodní dohody budou potěšeni především všichni znalci importovaných piv v USA. V našem prémiovém ležáku se skrývají zkušenosti mnoha generací sládků, kteří v našem městě vaří pivo více než 700 let,” říká Ing. Jiří Boček, generální ředitel BBNP.
“Dohoda je zároveň historickým mezníkem ve vztazích mezi našimi společnostmi. Od diskusí mezi právníky jsme dokázali přejít k věcnému dialogu, který přinese prospěch oběma stranám. Náš podnik tím získal nejlepšího importéra v USA,” dodává Jiří Boček.
Czechvar je super-prémiový světlý ležák. Doba zrání 90 dnů a použití surovin nejvyšší kvality – žateckého chmele, vybraného moravského sladu a panensky čisté pramenité vody dodávají tomuto pivu jeho charakteristické vlastnosti. Czechvar se vyznačuje hustou pěnou, výrazně zlatožlutou barvou a plnou vůní.
Pivo Czechvar se bude prodávat v samostatných lahvích 330 ml, v balení 6 nebo 12 lahví o objemu 330 ml, v půllitrových lahvích a také jako točený.
Smlouva rozšíří distribuci Czechvaru v USA tím, že umožní jeho přístup do sítě téměř 600 nezávislých velkoobchodů společnosti Anheuser-Busch. Importované evropské značky jsou pro velkoobchody ze sítě Anheuser Busch významnou položkou, neboť importované pivo je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů pivovarského průmyslu v USA. Segment importovaných piv vzrostl o 7 procent v roce 2005 a o 10 procent za tři čtvrtletí 2006.
Smlouva je účinná od 5. ledna 2007. Smluvní podmínky nebyly zveřejněny.
Pivovar BBNP patří dlouhodobě mezi nejúspěšnější potravinářské podniky v České republice. Postupnou a cílevědomou expanzí na zahraniční trhy a posilováním prodejů doma dosáhl BBNP významného postavení na trhu piva v České republice i ve světě. Objem exportovaného výstavu řadí originální ležák vyráběný v pivovaru BBNP mezi nejprodávanější značky českého piva v zahraničí. Je to pivo ozdobené mnoha medailemi a diplomy tuzemských i zahraničních soutěží jakosti. V současnosti vyváží BBNP téměř polovinu své produkce do více než 50 zemí 5 světadílů. Více informací najdete na www.czechvar.com.
Anheuser-Busch se sídlem v St. Louis je předním americkým pivovarem, který ovládá 48,8 % pivního trhu v USA. Společnost vyrábí nejprodávanější značky piva na světě – Budweiser a Bud Light. Anheuser-Busch také vlastní 50% podíl v předním mexickém pivovaru Grupo Modelo a 27% podíl v čínském pivovaru Tsingtao. Anheuser-Busch se umístil na prvním místě mezi nápojářskými společnostmi v prestižním seznamu “Most Admired U.S. and Global Companies lists” časopisu FORTUNE za rok 2006. Anheuser Busch je jedním z největších provozovatelů zábavních parků v USA, je významným výrobcem hliníkových plechovek a jednou z největších světových firem, které recyklují hliníkové plechovky. Více informací najdete na www.anheuser-busch.com.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |