Pivovary se připravují na Vánoce
Vánoční várka klasického litovelského piva už uzrála
Téměř všechny české pivovary před Vánocemi podstatně zvyšují výrobu a chystají se na druhý vrchol pivařské sezóny. Blížící se vánoční svátky a závěr roku jsou po létě druhou špičkou spotřeby. Prodeje piva v tomto období vzrůstají o dvacet až třicet procent. Těsně před Štědrým dnem může prodej piva dosáhnout dokonce úrovně letních hodnot. Pivovary, které stále využívají klasické výrobní postupy s dlouhým procesem kvašení a zrání, se na zvýšenou poptávku musejí připravovat ještě dříve, proto na vánočních várkách pracují již od konce léta.
„Vánoční várka litovelského piva je už připravena. Sváteční 13° speciál určený na vánoční trh jsme vařili už v období, kdy si lidé ještě užívali letního koupání v plavkách. Ležák Premium jsme vařili na přelomu září a října, tmavé pivo, piva Moravan a Classic a speciální pivo s lavinovým efektem Maestro na přelomu října a listopadu a nealkoholické pivo na konci listopadu,“ ilustruje Miroslav koutek, ředitel Pivovaru Litovel, jak dlouhá je cesta klasicky vařeného piva na vánoční stůl.
Během vánoc a závěru roku poptávka po pivu nejen narůstá, ale výrazně se i mění její struktura.
„Během Vánoc si lidé více dopřávají a pijí kvalitnější a dražší piva než obvykle. Je to dáno svátečním charakterem Vánoc. Spotřebitelé v závěru roku preferují ležáky a nejrůznější sváteční speciály, které pivovary vaří jen při slavnostních příležitostech. Vícestupňová piva lidé během Vánoc pijí i proto, že tato piva v chladném období více zahřejí,“ vysvětluje Miroslav Koutek.
Těsně před Vánoci narůstá i poptávka po baleních většího počtu láhví v papírové krabici – tzv. multipack baleních. Lidé je často kupují jako vánoční dárek.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |