Nákup piva nechávají lidé na poslední chvíli
Závěr roku patří tradičně k období, kdy si Češi dopřávají kvalitní pivo. Zatímco v minulosti se domácnosti předzásobovaly tradičním českým nápojem už od začátku prosince, v posledních letech nechávají spotřebitelé nákup na poslední chvíli. Podle regionálního manažera prodeje spol. Plzeňský Prazdroj, a.s. Dušana Holého preferují zákazníci vícestupňové pivo: „Pár dnů před Vánocemi činí nárůst prodeje piva Radegast až 200 %. V posledních pěti letech pak pozorujeme trend, že zákazníci stále častěji dávají přednost světlému ležáku Radegast Premium před Originálem, který patří do kategorie výčepních piv.“
Na pokrytí očekávaného nárůstu prodeje se začal pivovar Radegast připravovat začátkem listopadu. Od jeho poloviny pak v Nošovicích uvaří o 15 tis. hektolitrů piva Radegast více. Podle manažera pivovaru Radegast Ivo Kaňáka je na takovou situaci pivovar dobře připraven: „Posílena bude zejména stáčírna, které se nárůst produkce dotýká nejvíce. Disponujeme sítí zkušených externích zaměstnanců, jejichž služby do konce roku využijeme.“
I přesto, že křivka prodeje lahvového piva v prosinci prudce roste, pozadu nezůstává ani spotřeba točeného piva. Lidé sice dávají ve větší míře přednost nakupování dárků či uklízení před návštěvou restaurací, na spotřebě piva to však není znát. Vysvětlení podává Dušan Holý:
„Prosinec je ve znamení firemních večírků a společných oslav závěru roku. Tito návštěvníci restaurací nám nahradí pravidelné hosty, kteří se věnují předvánočním přípravám.“
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |