Pivo z Nymburku můžete ochutnat i v Marseille
Pivovar Nymburk: Export je příjemný doplněk
Pivovaru Nymburk se letos daří i na poli exportu. Vedle navýšení výstavu a růstu prodeje stoupá i podíl exportu, V první polovině letošního roku tvořil export 22 procent veškeré produkce. Pivovar rozšiřuje působnost v Evropě, ale pivo pod značkou Pivovar Nymburk můžete ochutnat i v Austrálii. Postřižinské pivo je téměř výhradně regionální značkou. Nové vývozní příležitosti jsou pro pivovar příjemným zpestřením. „Stále platí, že nejdůležitější je pro nás polabský region, na který se soustředíme,“ říká ředitel pivovaru Pavel Benák.
Za hranicemi České republiky se Pivovar Nymburk prezentuje značkou Gold Bohemia Beer, přesto můžete například v Německu, Dánsku či Slovinsku narazit na Postřižinské pivo. Specifikou piva vyváženého do zahraničí je ošetření jeho trvanlivosti. Ta je zákonitě delší než v tuzemsku. „Výroba piva s trvanlivostí jednoho roku je pracnější i proto je v porovnání s domácí produkcí dražší,“ vysvětluje ředitel Benák.
Zahraniční odběratelé oceňují vedle kvality piva i vysokou flexibilitu. „Zásadním krokem v tomto směru bylo spuštění nové technologie stáčení piva, která umožňuje plnit více druhů láhví. Tím, že můžeme vyjít odběratelům vstříc i velikostí a tvarem lahve, jsme si otevřeli dveře k novým zákazníkům,“ doplňuje Pavel Benák. Nejdelší nepřetržitou spolupráci v zahraniční udržuje nymburský pivovar se zákazníky z Německa a Švédska. Spolupráce trvá již sedm let. Ze zahraničí přicházejí i nárazové objednávky. Spolupráce se omezuje na jednorázovou dodávku piva nebo sezónní spolupráci. Trvalejší spolupráce trvající dva roky a více tvoří devadesát procent exportu.
Před pěti lety dosahoval vývoz nymburského piva jedenácti procent, dnes je dvojnásobný. „Určitý limit v exportu vidím na třiceti procentech, tuto hranici zatím neplánujeme překročit,“ hledí do budoucnosti ředitel Benák. Nejvíce odběratelů má pivovar v Německu, Švédsku a Slovinsku. Mezi cílové země patří i Itálie, Dánsko, Francie ale i Austrálie. Nově se Postřižinské pivo vyváží do moldavského Kišiněvu.
Do Německa dodává nymburský pivovar lahvové pivo do sítě obchodních řetězců. Nymburský ležák vám ale načepují například v Drážďanech nebo v Hamburku. Do Švédska se vyváží lahvové pivo. Trh s alkoholem je však trochu odlišný. „Švédové rozdělují alkohol do tří základních skupin. Nad 3,5 % alkoholu, do 2,8 % a 2,8 – 3,5 %. Obsah alkoholu je klíčový pro zdanění výrobku. My na švédský trh dodáváme pivo v kategorii do 2,8 % alkoholu,“ a nad 3,5 % alkoholu,“ říká Benák. Pivo z Nymburku putuje i do francouzské Marseille. Tamní odběratel je prodává pod vlastní privátní značkou. V Marseille byste v pivu z Nymburka objevili příchuť karamelu.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |