úvod
homepage

VÝZKUMY: Při velkých sportovních akcích se v ČR vypije více piva vytisknout článek

Přidáno: 8. června 2006  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 3390x

Při velkých sportovních akcích, jako je například právě začínající mistrovství světa ve fotbale, se často zvyšuje krátkodobá spotřeba piva v ČR. Vyplývá to z marketingových výzkumů, které pravidelně při těchto událostech provádí Plzeňský Prazdroj, přední domácí pivovarnická společnost. Dlouhodobě sledované statistiky uvádějí vyšší průměrnou spotřebu v řádu několika tisíc hektolitrů týdně, což umožní domácím pivovarům zvýšit týdenní výstav přibližně o dvě procenta.

Při většině velkých sportovních svátků, jako jsou olympijské hry či mezinárodní mistrovství ve fotbale nebo hokeji, stoupá podle dlouhodobých statistik* Plzeňského Prazdroje průměrná týdenní spotřeba piva v ČR zhruba o 5,5 tisíce hektolitrů.

Podle statistik Českého svazu pivovarů a sladoven dosáhl celkový výstav domácích pivovarů za rok 2005 objemu 19 milionů hektolitrů. Z toho téměř 16 milionů bylo vyprodukováno pro český trh, pro který se průměrně za týden uvařilo 300 000 hektolitrů. Průměrný týdenní nárůst spotřeby při výjimečném sportovním svátku tak může přinést téměř dvouprocentní zvýšení domácího výstavu piva.

Při letošním mistrovství světa ve fotbale, které potrvá čtyři týdny, mají tedy české pivovary šanci uvařit a prodat navíc desítky tisíc hektolitrů.

*výpočty Plzeňského Prazdroje na základě průzkumů chování spotřebitelů pravidelně prováděných od roku 2002

Doplňující informace: Kampaň značky Gambrinus „Češi myslí na jedno“ Značka Gambrinus je největším partnerem českého fotbalu a jedním z oficiálních partnerů fotbalové reprezentace ČR. Nyní probíhá po celé České republice reklamní kampaň značky Gambrinus s fotbalovou tematikou a se sloganem „Češi myslí na jedno“. Plzeňský Prazdroj, výrobce piva Gambrinus, dodává do obchodů speciální fotbalovou edici ležáku i výčepního piva Gambrinus v plechovkách "oblečených" v reprezentačních dresech se jmenovkami a podpisy jedenácti hráčů i trenéra Karla Brücknera. Značka Gambrinus spustila dvě spotřebitelské promo akce (viz níže) a připravila i soutěž, v níž fanoušci posílají povzbudivé zprávy českým fotbalistům. Pokud však jde o spojení s MS 2006, Plzeňský Prazdroj respektuje marketingovou exkluzivitu oficiálních partnerů FIFA a akce ani reklamní aktivity přímo spojené s tématem MS v ČR i v Německu nepořádá.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání