úvod
homepage

Značka Radegast potvrdila vedoucí postavení na Moravě vytisknout článek

Přidáno: 2. května 2006  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 8261x

Úspěšný Radegast Birell se stává samostatnou značkou v portfoliu Plzeňského Prazdroje

Pivovar Radegast si za posledních 12 měsíců s přehledem udržel pozici druhého největšího pivovaru v České republice, když vyrobil 2, 133 milionu hektolitrů piva. Zároveň je značka Radegast po značce Gambrinus druhou nejprodávanější v České republice. Prodej značky Radegast nezaznamenal žádný pokles, což je při celkově klesajícím trhu piva velmi dobrý výsledek. Pětadevadesát procent z celkového výstavu značky Radegast se prodalo na území Moravy, z toho sedmasedmdesát procent na území Moravskoslezského kraje. Nejvíce piva Radegast se tradičně vypije v okresech Frýdek-Místek, Karviná, Ostrava, Nový Jičín a Vsetín.

Investice do pivovaru Radegast v Nošovicích dosáhly 43 mil. Kč a směřovaly zejména do ekologie a do podpory kvality produktu. Pivovar investoval například do vylepšení technologie předčištění odpadních vod a modernizace informačních systémů pro řízení výrobních procesů. Rekonstrukcí kotle došlo k úspoře paliva, efektivnější regulaci výkonu a snížení emisí. Začátkem roku 2006 proběhla investice do přestavby stáčecí linky na nové lahve typu "Gold" pro značku Gambrinus. „Největší investice ve výši 23 mil Kč čeká nyní sladovnu. Výsledkem její modernizace bude značné snížení nákladů na výrobu sladu. Celkový rozsah investic do pivovaru je předpokládán na úrovni posledních let,“ přiblížil investiční plány manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Marketingová komunikace značky Radegast se soustředí na Moravu a za minulý fiskální rok zaznamenala pozitivní vývoj. Pro komunikaci se zákazníky využila značka Radegast po tříleté pauze reklamu v televizi, dále billboardy, tisk, rozhlas a řadu akcí pro veřejnost. Svou komunikaci staví na konceptu „Tak chutná život“, jehož základní myšlenkou je souvislost mezi drobnými každodenními „hořkostmi života“ a typickou hořkostí piva Radegast. „V tomto konceptu proběhla letos v únoru a březnu velmi úspěšná „literární“ soutěž „Tak chutná život“, která vzbudila nečekaný zájem soutěžících. Ti poslali více než čtrnáct set svých příběhů. Vzhledem k jejich velmi dobré úrovni uvažujeme o vydání příběhů v  knižní podobě“, upřesnil manažer značky Radegast Milan Gába. „Značka Radegast podpoří v nadcházející sezóně významné akce např. festival Colours of Ostrava, nebo po několikaleté odmlce Vizovické trnkobraní. Chybět nebudou ani oblíbené akce pro veřejnost jako např. Letní a Zimní Radegastův rej, Radegast den a řada dalších,“ přiblížil akce pro veřejnost Milan Gába. „Právě teď probíhá největší promo akce letošního roku, potrvá do května a její výherci se mohou těšit na již třetí řadu oblečení Radegast fashion, “ dodal Milan Gába.

Nealkoholické pivo z portfolia Plzeňského Prazdroje, Radegast Birell, je dlouhodobou jedničkou ve svém segmentu. Nárůst jeho prodeje dosáhl během posledních dvanácti měsíců rekordních 18 %, z toho sudová varianta dokonce 28 %. Nejvyšší spotřeba piva Radegast Birell je v Moravskoslezském kraji, Praze a Jihomoravském kraji. Na domácím trhu tvoří Radegast Birell 70 % všech prodaných nealkoholických piv.

„Pivo Radegast Birell dosahuje výborných výsledků i bez větší marketingové podpory. Je nejdynamičtěji rostoucí značkou v celém portfoliu Plzeňského Prazdroje, odráží současné trendy životního stylu a stále více lidí volí k jídlu, práci nebo za volantem nealkoholické pivo před limonádou nebo minerálkou. Je to značka, která má budoucnost a zaslouží si samostatnou marketingovou péči. Proto značka Radegast Birell dostala samostatného manažera, kterým je od dubna letošního roku Karel Kraus,“ zdůvodňuje potřebu individuální péče o značku Radegast Birell manažer značky Radegast Milan Gába. „Další směr vývoje značky Radegast Birell bude cílený na zodpovědnost při řízení, v pracovním procesu a dalších oblastech, kdy je vhodné zvolit nealkoholické pivo Radegast Birell. Připravujeme promo akce zaměřené např. na čerpací stanice, restaurace, marketingová podpora prostřednictvím billboardů, city lightů a další aktivity. Se značkou Radegast Birell se budou spotřebitelé setkávat na festivalech a koncertech, např. na festivalu „Mezi ploty“, jejíž je značka partnerem a nově na všech akcích, kde se bude čepovat jakákoliv značka z portfolia Plzeňského Prazdroje. Chceme aby vedle alkoholických nápojů byl vždy jako nealkoholická alternativa dostupný Radegast Birell a podpořit tak zodpovědnost případných řidičů a dalších konzumentů, “ přiblížil plány se značkou Radegast Birell její nový manažer Karel Kraus.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání