úvod
homepage

S Moravskoslezkým krajem si lidé nejčastěji spojují značku Radegast vytisknout článek

Přidáno: 6. dubna 2006  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 5405x

Ostrava 5.4.2006 - Nejnovější průzkum agentury Datamar zaměřený na vnímaní image Moravskoslezského kraje mimo jiné ukázal, že respondenti mají Moravskoslezský kraj poměrně pevně spojen s několika firemními značkami. Průzkumu se účastnilo celkem 530 respondentů z celé ČR a za nejtypičtější značku Moravskoslezského kraje označili značku Radegast, následovala skupina Vítkovice a Mlékarna Kunín. Za nimi například Tatra, Ostravar, Baník Ostrava, OKD, Opavia, Nová huť Ostrava (ISPAT).

Průzkum dále ukázal, že dvě třetiny obyvatel České republiky vnímají Moravskoslezský kraj jako průmyslovou oblast s vysokou nezaměstnaností, kde se nic podstatného nezměnilo. Image si spojují s minulostí, s tradiční představou o Ostravsku jako chudém, zanedbaném, špinavém území, kde žijí horníci a hutníci. Výzkum agentury rovněž ukázal, že pozitivněji vnímají region lidé, kteří v něm žijí, než lidé z ostatních krajů republiky. Lidé v regionu vnímají zlepšení např. u životního prostředí nebo cestovního ruchu.

Představitelé krajského úřadu chtějí takovéto vidění kraje změnit a považují ho za dávno překonané klišé. „Ustavili jsme pracovní skupinu pro budování značky kraje, vydáváme nové publikace o regionu, nově se prezentujeme na veletrzích doma i v cizině,“ uvedl náměstek hejtmana kraje Pavel Drobil (ODS). Dodal, že letos chce kraj do akcí, které by měly změnit image regionu, investovat patnáct milionů korun. Kraj si ve výběrovém řízení vybral agenturu Datamar, která má pomoci pověst kraje změnit. „Na změně image regionu začneme pracovat v nejbližších týdnech. Dobu, za jakou se podaří změnit image kraje, odhaduji na dva až tři roky. Musíme spojit průmyslový rozvoj s nádhernou přírodou,“ nastínila plány ředitelka agentury Lenka Mynářová. „Plánovaná změna image kraje je svým způsobem unikátním projektem v celé Evropské unii. Takových regionů, které tak rychle potřebují změnit svoji image, není v Evropě moc,“ dodala. ·

KTERÉ ZNAČKY JSOU PODLE RESPONDENTŮ TYPICKÉ PRO MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ:
Radegast 14,0 %
skupina Vítkovice 12,3 %
Mlékárna Kunín 10,0 %
Tatra 8,1 %
Ostravar ..5,8 %
Baník Ostrava ..5,1 % ·

ZAZNAMENAL/A JSTE V POSLEDNÍ DOBĚ NĚJAKOU ZMĚNU V ROZVOJI MS KRAJE?
Celkem Ano 33,6% Ne 66,4%
Respondenti z MS kraje Ano 61,4 Ne 38,6
Ostatní respondenti Ano 27,0% Ne 73,0%

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání