úvod
homepage

Společnost STAROBRNO v roce 2005 s rekordním ziskem vytisknout článek

Přidáno: 15. března 2006  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 8000x
Provozního zisku ve výši téměř 150 milionů Kč dosáhla v roce 2005 společnost STAROBRNO, součást čtvrté celosvětově největší pivovarnické skupiny Heineken. Tento provozní zisk je nejvyšší v dosavadní historii společnosti a byl dosažen především díky optimální cenové strategii a maximální intenzifikací nákladů zejména ve výrobě a v nákupu. Takto dobrého výsledku bylo dosaženo i přes nepříznivé počasí v letních měsících loňského roku, které se výrazným způsobem negativně odrazilo v celkové spotřebě piva i nealkoholických nápojů.

STAROBRNO, a.s. se plně integrovala do skupiny HEINEKEN a posílila své postavení na českém pivním trhu

Podíl společnosti STAROBRNO na domácím trhu se v roce 2005 se zvýšil z 5 % na 5,1 %, a to i přes pokles celkové spotřeby piva v ČR o 1 % (155 tisíc HL). Z hlediska meziročního růstu na domácím trhu je STAROBRNO druhou nejúspěšnější pivovarnickou skupinou v České republice. Na jižní Moravě a zejména v Brně je stále značka Starobrno dominantní značkou, což platí rovněž pro značku Hostan na jihu jižní Moravy. Významný nárůst byl zaznamenán v prodeji značky HEINEKEN v České republice, který dosáhl výše 7 tis.hl, což znamená průlom v segmentu superpremiových piv. Pozitivní vývoj na dosažené výsledky mělo rovněž zvýšení objemu licenční výroby značky Zlatý Bažant v pivovaru Starobrno. Své místo na trhu si nachází také vlastní přírodní limonády ZULU Kola a ZULU Citron, jejichž výroba byla zahájena v polovině loňského roku v pivovaru Hostan a do konce roku bylo prodáno přes 7 tisíc HL.

Prodej piva a dalších nápojů

Celkový prodej nápojů dosáhl v roce 2005 objemu 963 tisíc HL, což znamená 1,8% pokles oproti roku 2004. Tento pokles byl způsoben kromě poklesu objemu exportu také nižším prodejem doplňkového sortimentu obchodního zboží. V porovnání s loňským rokem prodej piva zůstává na stejné úrovni. Tuzemský prodej vlastního piva a značek skupiny Heineken dosáhl přes jednoprocentní pokles trhu přibližně stejné hodnoty jako v loňském roce, tj. 819 tisíc HL.

Export se vyvíjel v souladu s plánem. STAROBRNO prodalo v zahraničí 128 tisíc HL piva, z čehož 87 tisíc HL představuje licenční výroba piva Starobrna pro slovenský trh ve společnosti Heineken Slovensko. Dalšími nejvýznamnějšími odběratelskými zeměmi byly v pořadí podle množství Švédsko, Rakousko, Německo a Velká Británie.

Nárůst tržeb z prodeje piva

Tržby za prodej vlastního a koncernového piva v tuzemsku se ve srovnání s rokem 2004 zvýšily o 37 milionů Kč na celkových 1,204 miliardy Kč. To představuje meziroční nárůst o 3,2 %.

Další modernizace pivovaru Starobrno

Celkový objem investic v roce 2005 dosáhl 137 milionů Kč. Největší investicí v oblasti výroby byla výstavba nových cylidrokonických tanků v pivovaru Starobrno, kde byla dokončena stavební část. Strojní část bude pokračovat ještě v r. 2006. Dalšími významnými investicemi ve výrobě byla modernizace lahvové linky pro nové láhve Starobrno, Hostan a Zlatý Bažant, nový inspektor lahví, nákup sudů KEG a nových lahví. Dále se investovalo do pořízení nového hardware pro zpracování dat a v obchodní oblasti do nákupu další nové výčepní technologie a vybavení zákazníků. Všechny investice byly financovány z vlastních zdrojů.

Pivovar Starobrno díky investicím do modernizace výrobních technologií patří v současné době k nejmodernějším pivovarům v Evropě. Po dokončení rekonstrukce varny bude jedním z nejmodernějších pivovarů na světě.

STAROBRNO, a.s. a životní prostředí

Společnost STAROBRNO chápe ochranu životního prostředí jako jednu ze svých priorit. V loňském roce byla zpracována „Enviromentální politika STAROBRNO, a.s.,“ která stanovuje ukazatele pro další činnost v oblasti životního prostředí, jako např. měření efektivity ve využívání surovin, energií a vody, redukce odpadů, emisí a dále stanovuje odpovědnost za životní prostředí na všech organizačních úrovních. V rámci skupiny Heineken dosahuje STAROBRNO velmi dobrých výsledků v hodnocení ochrany životního prostředí. V oblasti hospodaření s odpadními vodami byla zařazena do skupiny MASTERS a v rámci evropské části skupiny Heineken je STAROBRNO na jednom z předních míst.

Na ochranu životního prostředí mělo vliv i plné převedení výroby lahvového piva Hostan z pivovaru Hostan do pivovaru Starobrno, ke kterému došlo v červenci 2005. Byly sníženy spotřeby energií (plyn, elektřina), nakupovaného CO2 a chemikálií v pivovaru Hostan bez vlivu na zvýšení spotřeby na hektolitr vyrobeného piva ve Starobrnu.
V důsledku snížení výroby piva byla snížena i zátěž na životní prostředí v centru města Znojmo emisemi, imisemi a hlučností z nákladní dopravy.

Personální politika

STAROBRNO, a.s. zaměstnávala v roce 2005 v průměru 409 zaměstnanců, to je ve srovnání s průměrným stavem v roce 2004 o 0,5 % méně. Do vzdělávání svých zaměstnanců investovalo STAROBRNO, a.s. celkem 3,6 mil. Kč, což je ve srovnání s rokem 2004 téměř o 20 % více. Největší pozornost byla věnována profesnímu a manažerskému vzdělávání a dlouhodobě také zvyšování úrovně znalosti anglického jazyka.

Finanční ukazatele roku 2005

Celkový obrat za prodej nápojů včetně spotřební daně činil 1,344 miliardy Kč, což je oproti 1,316 miliardy Kč v roce 2004 meziroční nárůst o 2 %. Provozní výsledek hospodaření dosáhl rekordní hodnoty 149 milionů Kč, čímž se zlepšil meziročně o 4 miliony Kč. Výsledek hospodaření za účetní období (po zdanění) dosáhl zisku ve výši 106 milionů Kč.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání