úvod
homepage

Před 100 lety získaly Ústecké pivovary licenci na vývoz do Německa vytisknout článek

Přidáno: 30. listopadu 2005  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 7089x

Před 100 lety Obchodní komora v Hamburku svým rozhodnutím uznala čistotu ústeckého piva podle německých zákonů a vlastní analýzou prokázala, že výrobek neobsahuje žádné konzervační prostředky ani zbytky kvasnic. Vrchní hamburský soud současně rozhodl, že ústecké pivo se smí v Německé říši prodávat pod označením Plzeňské Měšťanského pivovaru v Ústí n.L. a Ústecké Plzeňské. „O toto uznání a povolení marně usilovalo mnoho českých a zahraničních pivovarů!, upozornil historik Petr Žižkovský. Jedním z mála pivovarů, který získal podobnou výhodu, byl největší schwarzenberský pivovar v Lounech – dnes rovněž patřící do skupiny Drinks Union, a.s.

Přibližně od stejné doby také obdržel Měšťanský pivovar v Ústí nad Labem od císařského dvora titul Hoflieferant – dvorní dodavatel s právem užití císařské orlice a pečeti při obchodních aktivitách na důkaz vynikající úrovně a pověsti výrobku.

Německý trh je dlouhodobě pro skupinu Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásném a Velkém Březně, v Lounech a Kutné Hoře, velmi důležitý. Na výsadní postavení před sto lety navazuje i v současnosti. „DU vyvezlo do SRN v roce 2004 celkem 219,5 tisíce hektolitrů piva, tj. nejvíce ze všech českých pivovarů. Podíl na vývozu českých piv do SRN dosáhl více než 24 procent,“ uvedl marketingový a obchodní ředitel Drinks Union Jiří Štesl. Na celkovém importu piva do Německa se Drinks Union podílel sedmi procenty. Podíl exportu do SRN na celkovém výstavu společnosti činil v loňském roce 17 procent.

Největší podíl na prodeji našeho piva v Německu má značka Březňák, dalšími úspěšnými značkami z našeho portfolia jsou Zlatopramen a Louny. „V letošním roce očekáváme, že objem exportu do SRN dosáhne přibližně stejné úrovně jako v loňském roce. V následujících letech bychom chtěli věnovat pozornost především rozvoji naší vlajkové lodi – značky Zlatopramen a rozšířit její dostupnost pro německé zákazníky,“ dodal Štesl.

U příležitosti výročí Drinks Union uspořádal Sněm sládků, na kterém byli oceněni nejlepší sládci firmy, kteří dohlíží na kvalitu tradičními postupy vyráběného piva.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání