Českým Mistrem v točení prémiového ležáku Stella Artois se stala žena
Vítězkou letošního ročníku Mistrovství ČR v točení a servírování prémiového ležáku Stella Artois, které pořádá společnost Pivovary Staropramen, se poprvé v tříleté historii soutěže stala žena – Lada Chmelíková z Baru Filip v Rokycanech. Vítězka bude reprezentovat Českou republiku na říjnovém celosvětovém finále STELLA ARTOIS WORLD DRAUGHT MASTER 2005 v Bruselu.
Ve finále soutěže, které se konalo ve čtvrtek 22. září v Praze v pivovaru Staropramen, se utkalo 16 soutěžících, kteří úspěšně prošli sítem sedmi regionálních kol. Ta se konala v Ostravě, Brně, Hradci Králové, Teplicích, Českých Budějovicích, Plzni a v Praze. I druhé místo ve finálovém klání obsadila žena - barmanka Denisa Gregorová ze značkové hospody Sportovka v Mladé Boleslavi, na třetím místě se umístil Jiří Ketner z táborské restaurace U dvou koček.
Celkem se sedmi regionálních kol 3. ročníku Mistrovství ČR, která proběhla v období od 4. srpna do 8. září, zúčastnilo téměř 100 soutěžících. Odborná porota složená ze zástupců společnosti Pivovary Staropramen hodnotila při výběru těch nejlepších celý proces točení a servírování piva, osobitý přístup a vystupování jednotlivých kandidátů. Soutěžící měli za úkol převzít objednávku, umýt sklenice, připravit si tác se vším potřebným k obsluze, natočit a naservírovat porotě dvě čepovaná piva Stella Artois, čepovaný belgický speciál Hoegaarden White a lahvové pivo Leffe Brown.
„V Belgii má mistrovství v točení ležáku Stella Artois devítiletou tradici,“ uvádí Michaela Trýznová, manažerka pro vnější vztahy společnosti Pivovary Staropramen, a dodává: „Cílem soutěže je zvýšit úroveň servírování belgických prémiových pivních značek, ke kterým patří unikátní servírovací rituál. Každé pivo má svoji vlastní sklenici, pivní tácek i způsob točení a podávání. Neméně důležitá je také prezentace piva.“
Belgický ležák Stella Artois je nejlépe prodávané belgické pivo a pátá mezinárodně nejlépe prodávaná značka piva. „Obliba ležáku Stella Artois v České republice neustále roste, prodeje této značky se každoročně zdvojnásobí. Spokojeni jsme ale i se zájmem o ostatní belgická piva, která jsou v portfoliu naší společnosti. Například belgický speciál Hoegaarden White si kromě mužů značně oblíbily i ženy. Souvisí to jistě s jeho lehkou a svěží chutí,“ řekla Jana Dubová, brand manažer pro prémiové značky.
ZAJÍMAVÉ ÚDAJE 3. ROČNÍKU MISTROVSTVÍ:
Mistrovství se zúčastnilo téměř 100 soutěžících (v roce 2003 – 1. ročník soutěže - 30 účastníků)
Ve středočeském regionálním kole dne 8. 9. 2005 byla zaznamenána rekordní účast za dobu existence soutěže v ČR – 22 barmanů (z toho 8 žen)
Třetinu všech soutěžících tvořily ženy (v roce 2003 pouze 4 ženy)
Téměř polovina všech letošních finalistů byly ženy – celkem 7 (v roce 2003 nebyla ve finále žádná žena)
Maximální možný počet dosažených bodů v soutěži je 250, nejvyšší letošní počet bodů činil 241 – zatím vůbec nejvyšší počet bodů v historii české části soutěže
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |