úvod
homepage

STAROBRNO, a.s. zvyšuje prodej i přes celkový pokles pivního trhu v ČR vytisknout článek

Přidáno: 20. září 2005  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 3110x

Společnost STAROBRNO, pod kterou patří stejnojmenný pivovar v Brně a znojemský pivovar Hostan, prodala za první pololetí letošního roku 418,6 tisíc hektolitrů piva. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2004 je to sice mírný pokles, ale na domácím trhu zaznamenala společnost nárůst prodeje o 3 procenta z 386,8 na 398,6 tisíc hektolitrů. Tento výsledek lze považovat za úspěch, protože stále trvá trend poklesu celkového množství piva prodaného na českém trhu. V ČR se prodalo za prvních šest měsíců letošního roku o 3 procenta piva méně, než v roce 2004.

Kromě piva vlastních značek Starobrno a Hostan se společnosti daří zvyšovat objem prodeje importované značky Zlatý bažant, která je v licenci vyráběna v brněnském pivovaru. Roste také objem prodeje piva Heineken, jehož je STAROBRNO, a.s. výhradním dovozcem. Zde sehrálo významnou roli uvedení nové vratné 0,5 l láhve Heineken na trh v květnu letošního roku.

Pivu Starobrno se daří i v exportu na zahraniční trhy. Společnost vyvezla za 1. pololetí 20 tisíc hl piva. Za stejné období roku 2004 to bylo sice 34 tisíc hl, oba údaje jsou však neporovnatelné. Do loňského roku bylo hlavním exportním teritoriem STAROBRNA Slovensko, kam směřovalo za první pololetí 13 tisíc hl. V průběhu roku 2004 byla výroba piva Starobrno pro Slovenský trh převedena licenčně na společnost Heineken Slovensko. Hlavními exportními teritorii zůstává nadále Švédsko, Německo, Rakousko, USA a Anglie.

Celkem prodala společnost STAROBRNO za prvních šest měsíců letošního roku 468 tisíc hl všech nápojů (pivo, nealko, ostatní). Tržby včetně spotřební daně dosáhly částky 732,5 milionů Kč, provozní zisk pak 54 milionů Kč.

Díky těmto výsledkům si STAROBRNO, a.s. drží na českém pivním trhu pozici čtvrtého největšího prodejce piva a její podíl na trhu se zvýšil již na 5,4 %. V objemu prodeje sudového piva na domácím trhu je STAROBRNO, a.s. českou „trojkou“. V regionu jižní Moravy patří společnosti čtvrtinový podíl na trhu a v samotném městě Brně je to podíl více než padesátiprocentní.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání