úvod
homepage

Pivovar Holba investuje do kvality vytisknout článek

Přidáno: 10. srpna 2005  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 3344x
(Hanušovice 28.7.2005) Hanušovická Holba ukončila proces automatizace a vizualizace varny, zahájený před dvěma lety. Třímiliónová investice představuje další významný posun při zvyšování kvality konečného produktu. Nové zařízení garantuje nejen identitu piva z různých várek, ale také přesné dodržení tradiční vlastní receptury. „ Důležitý je řízený průtok mladiny a regulace teplot v průběhu rmutování. Právě rmutování ovlivňuje plnost piva a taky jeho pěnivost,“ říká Luděk Reichl sládek pivovaru a jako významné dále uvádí řízené dávkování vstupních médií, tedy vody a vzduchu. Výhodou je rovněž neustálý monitoring celého procesu a jeho archivace, takže veškeré důležité věci lze zpětně dohledat.

„ Jedná se o významnou investici spojenou se zvyšováním kvality piva, které minimalizuje chyby nebo nepřesnosti způsobené lidským faktorem,“ hodnotí Luděk Reichl a zmiňuje se o ekonomickém dopadu zařízen, spojeném především s úsporou energií. Pivovar letos investoval také do nové laboratoře, kde je na špičkových přístrojích za více než 2 milionů korun nepřetržitě sledována kvalita piva ve všech fázích jeho výroby.

Výstav téměř 439 tisíc hektolitrů řadí hanušovický pivovar mezi první desítku producentů piva u nás. Největší podíl na trhu má v Olomouckém kraji, kde patří k nejčastěji konzumovaným značkám.Většinu produkce vypijí konzumenti doma. Na export jde kolem pěti procent produkce, především do Maďarska, Slovinska, Itálie a Švédska. Vlajkovou lodí stále zůstává oblíbená Holba Šerák, které se loni vypilo 170 tisíc hektolitrů. Zhruba 60% celkové produkce prodá pivovar v lahvích s celorepublikovou distribucí, zbytek připadá na sudy, kde převažuje odbyt v domácím regionu. Loni pivovar utržil 374 milionů korun, což je v meziročním srovnání o 7 milionů více. „ Je to způsobeno nárůstem prodeje vícestupňového piva a orientací na segment značkových piv. Tento trend pokračuje i v roce letošním, kdy hanušovická „ jedenáctka“ posílila prodej o 12 procent a o 5 procent narostl odbyt sudového piva,“ vyjadřuje Vladimír Zíka, výkonný ředitel pivovaru.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání