úvod
homepage

Stagnující trh s pivem expanzi Drinks Union nezastavil vytisknout článek

Přidáno: 18. ledna 2005  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 1960x

Pivovary sdružené v Drinks Union vloni znovu zvýšily výstav i prodej a posílily export

Ani stagnující podmínky českého trhu s pivem nedokázaly vloni zastavit expanzi skupiny Drinks Union. V roce 2004 pivovary sdružené v Drinks Union uvařily a prodaly celkem 936.000 hektolitrů piva. Celkový výstav skupiny tak stoupl v meziročním srovnání o pět procent. Přitom v roce předcházejícím to byl nárůst dokonce o 42 procent. Toto dlouhodobé tempo růstu znamená, že Drinks Union je stále nejrychleji rostoucím producentem piva v ČR.

Velký skok zaznamenal export. Na zahraniční trhy vyvezl Drinks Union v roce 2004 celkem 234.000 hektolitrů piva. To je o 30 procent více, než v roce 2003. Přitom v letech předcházejících činily exportní meziroční nárůsty 181% a o rok předtím 171%. Skupina se v uplynulém roce stala největším exportérem českého piva do Německa a předstihla na tomto trhu další české tradiční pivovary. V roce 2004 pivovary vstoupily i na polský trh, kde mají nemalé ambice.

Dlouhodobá strategie celé skupiny je založena především na zachování klasického výrobního postupu. „Dobře víme, že některé investiční kroky by byly z ekonomického hlediska velice efektivní a vysoce ziskové, ale nechceme je realizovat, protože dlouhodobá strategie všech našich pivovarů a jejich konkurenční výhoda je založena na dodržování klasického výrobního postupu, který je pro nás limitujícím faktorem ve vztahu k některým investicím“, říká RNDr. Milan Hagan, generální ředitel skupiny. „Jsme přesvědčeni, že právě tato strategie se nám nakonec vyplatí i z dlouhodobého ekonomického hlediska. Naše dosahované výsledky nám dávají za pravdu“, dodává.

Nejúspěšnějším pivem celé skupiny byl Zlatopramen 11 vařený v Krásném Březně. Jde o nejprodávanější jedenáctku v Čechách a vlajkovou loď celé pivovarnické skupiny. Zlatopramenu 11 se v roce 2004 prodalo o 18 % více než v roce předešlém. Zlatopramenu 11 v lahvích se prodalo o 25 % více a v sudech o 12 % více než v roce 2003. Plechovek se prodalo dokonce o 60% více.

Zlatopramen 11 získal v roce 2004 několik významných ocenění v nejrůznějších prestižních soutěžích. Například v nejprestižnější degustační soutěži Zlatý pohár Pivex – Pivo 2004 získal Zlatopramen 11 certifikát za vyrovnanou kvalitu.

Velice úspěšná jsou ale i další piva vařená v pivovarech Drinks Union. Pivo Březňák vařené ve Velkém Březně vyhrálo v roce 2004 nejprestižnější degustační soutěž Zlatý pohár Pivex – Pivo 2004 a bylo tak odborníky označeno za nejlepší pivo. Tuto soutěž přitom vyhrálo již podruhé. Žádné jiné značce se dosud nepodařilo zopakovat své prvenství.

Skupina se v roce 2004 intenzivně zaměřila na podporu kultury pití českého piva. V roce 2004 začala s projektem postupného otevírání řetězců profilových značkových restaurací. První restaurace byly otevřeny v Mladé Boleslavi a v Liberci.

Pod heslem, že sládek pivo vaří, ale hostinský ho dělá, zahájily pivovary speciální výukový program pro hostinské a majitele restaurací pod názvem Pivovarská universita.

V roce 2004 uvedl Drinks Union na trh novinku – prémiový ležák Zlatopramen 12 vařený podle staré receptury z roku 1894. Mimořádně úspěšná byla v závěru roku speciální vánoční piva, zejména polotmavý vánoční Březňák, který byl vyprodán již týden před Vánoci.

Drinks Union je česká nápojová skupina, kterou vlastní několik fyzických osob. Skupina zastřešuje pivovary v Krásném Březně, ve Velkém Březně, v Lounech a v Kutné Hoře, které vyrábí piva Zlatopramen, Březňák, Louny a Dačický. Do skupiny patří i sladovna ve Velkém Březně a sladovna v Jarošově. Skupina má i vlastní chmelnici nedaleko Žatce, kde si pěstuje vlastní chmel jako přísadu do svých piv. Od roku 1998 se Drinks Union stará nejen o pivní značky, ale i o výrobu lihovin z KB LIKÉR v čele se Starou mysliveckou. Skupina zaměstnává 620 pracovníků. Její roční obrat přesahuje miliardu korun.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání