úvod
homepage

České pivovary se tlačí do nových členských zemí EU vytisknout článek

Přidáno: 15. listopadu 2004  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 2450x

Drinks Union vyváží do Polska

Tuzemská spotřeba piva je na vrcholu a stagnuje. Výstav tuzemských pivovarů pro domácí trh za první pololetí 2004 klesl o necelá 4 procenta. České pivovary se musí stále více orientovat na vývoz. Zájem o české pivo v zahraničí každoročně stoupá. Export tuzemských pivovarů za první pololetí 2004 vzrostl o 15,5 procenta na 1,2 milionu hektolitrů. J

edním ze slibných odbytišť pro české pivo jsou nové členské země EU. Na tamních trzích nejsou dosud etablováni silní světoví hráči, ani pevně zavedené lokální značky. Nastává boj o spotřebitele. Největší boj proběhne v Polsku.

„Polsko je jedním z mála evropských pivních trhů, který trvale roste. Považujeme ho za strategický exportní trh. Založili jsme zde dceřinnou společnost Zlatopramen Polska, prostřednictvím které zde prodáváme naše pivo a zajišťujeme marketingové aktivity“, uvádí Miloš Kuba, manažer exportu skupiny Drinks Union. „V současné době považujeme za nejdůležitější budování značky a její pozice na trhu“, dodává.

Před vstupem do EU bylo téměř nemožné do Polska pivo vyvážet díky ochranářským opatřením z polské strany. Polsko uplatňovalo dovozní přirážku na české pivo ve výši 21 procent, která byla ve srovnání se šestiprocentní přirážkou pro členské země EU velmi vysoká. Nyní na společném evropském trhu všechna ochranářská opatření padla.

„V době, kdy byl polský trh takto uzavřen, jsme uvažovali o licenční výrobě v Polsku. Ale pak jsme se rozhodli, že počkáme na vstup obou zemí do EU. Polsko je poměrně blízko, distribuční náklady pro nás nejsou nepřekonatelné“, říká Miloš Kuba.

„Nyní na polském trhu začínáme. Jsme v podobné situaci jako v Německu před několika lety. Jsme jedním z mnoha pivovarů, které se zde snaží prodat svoje pivo. Doufám, že se nám v Polsku díky systémovému přístupu k trhu, přesnému zacílení na spotřebitele a soustředění na kvalitu podaří něco podobného jako v Německu“, uzavírá Kuba.

Polské pivovary nebudou mít na domácím trhu lehkou pozici. Po vstupu do EU padly obchodní překážky, které polská vláda postavila pro ochranu vlastních výrobců piva, a na polský trh se nyní tlačí mnoho zahraničních pivovarů. Polské pivovary se kromě toho potýkají i s vysokou spotřební daní. Ta v přepočtu představuje asi tři koruny a třicet haléřů na jeden půllitr piva. Oproti tomu například v ČR představuje spotřební daň jednu korunu a třicet haléřů.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání