Pivovarská universita
Zlatopramen pořádá kempy pro hostinské
Se začátkem školního roku začíná i Pivovarská universita. Jedná se o nový projekt pivovarů sdružených ve skupině Drinks Union. Školící projekt má za cíl zvyšovat znalosti, odbornost a profesionalitu českých hostinských.
V segmentu gastro vždycky platilo a bude platit, že sládek pivo vaří, ale hostinský ho dělá. Zdaleka ne všichni hospodští a provozovatelé restaurací ale mají vzdělání v oboru.
„Chceme zvyšovat odbornost a profesionalitu českých hostinských. Proto realizujeme aktivity, které přispívají ke zvyšování kvality péče o pivo právě u tohoto posledního velmi důležitého článku celého řetězce. Hostinský jako výčepní mistr významným způsobem ovlivňuje kvalitu čepovaného piva“, uvádí Milan Hagan, generální ředitel Drinks Union.
Školící program Pivovarská universita se uskuteční přibližně dvacetkrát do roka. Dvacet až dvacet pět hostinských je pozváno na jednodenní školící program do jednoho ze dvou školících míst, kterými jsou pivovar ve Velkém Březně u Ústí nad Labem a pivovar v Kutné Hoře. Celý výukový program začíná exkurzí po pivovaru a seznámením se s technologií výroby piva. Následuje vlastní školení, na kterém přednáší výrobní sládek pivovaru. Stěžejními oblastmi školení jsou technologie čepování, skladování, marketing a celkový vztah k pivu a péče o něj. Hostinští jsou během školení seznámeni i s novinkami z pivovaru a z celého trhu. Mezi praktické pomůcky při školení patří například rozříznuté chladící zařízení nebo rozříznutý pivní sud. Universita a její jednotlivé přednášky (semináře) jsou zaměřeny dle posluchačů, nejen pro hostinské a výčepní, ale také pro kuchaře a majitele provozoven. Jednotlivé přednášky jsou i z oblasti ekonomiky, historie, daňového poradenství, změn v hygienických předpisech a novinek v technologii.
Každý z účastníků obdrží po ukončení školícího programu tzv. Výstupní list, který bude sloužit jako osvědčení o absolvování Pivovarské university.
„Čepované pivo potřebuje tu nejlepší péči, aby dosahovalo stejné kvality, jako když po náročné profesionální práci našich sládků opouští ležácké sklepy. Chceme zvyšovat kulturnost hostinských a jejich celkový vztah k pivu. Pivo pro ně nemůže být jenom pouhým zbožím, které nakoupí a pak ho prodají“, dodává Milan Hagan.
„V západních zemích je znatelný trend každoročního poklesu výtoče piva v restauracích. Dá se očekávat, že tento trend dříve či později nastane i na českém trhu. Jedinou cestou k úspěchu v segmentu sudového piva v tvrdé konkurenci na našem trhu je zaměřit se na zvyšování kvality čepovaného piva a nabízet spotřebitelům stále více“, uzavírá.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |