Budějovický Budvar definitivně ubránil ve Velké Británii ochrannou známku BUD
"Velká Británie je po Německu naším druhým nejdůležitějším exportním trhem, z toho důvodu jsme potěšeni, že naše obchodní pozice na tomto tradičním pivním trhu byla posílena," sdělil ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček a dodal: "Velká Británie je zároveň jedním z trhů, kde jsme byli společností Anheuser-Busch soudně napadeni již v roce 1979, a to kvůli ochranné známce Budweiser. V roce 1984 Court of Appeal rozhodl, že práva ke známce Budweiser náleží jak společnosti Anheuser-Busch, tak Budějovickému Budvaru."
Znovu se společnost Anheuser-Busch snažila zastavit úspěšné fungování Budějovického Budvaru na trhu ve Velké Británii v roce 1998 a to prostřednictvím dalšího soudního útoku namířeného proti tehdejšímu importérovi Budějovického Budvaru. Tento útok byl veden kvůli marketingové kampani, která byla postavena na tématu tzv. "4 lekcí z originality". Jedná se o citace ze soudních archivů Spojených států amerických, které obsahují vyjádření Adolpha Busche k důvodům, které společnost Anheuser-Busch vedly k tomu, že začala označovat své pivo Budweiser. Některé citace Adolpha Busche ze soudního líčení před Obvodním soudem v New Yorku z roku 1894 zní: "Nápad byl jednoduchý - vyrábět pivo stejné kvality, barvy a chuti, jakou má pivo vyráběné v Budějovicích nebo v Čechách," nebo "Pivo Budweiser se vaří podle receptur českého piva Budweiser." Ani tento soudní útok společnosti AB ve Velké Británii nebyl úspěšný a v roce 1999 Magistrátní soud v Londýně rozhodl ve prospěch importéra Budějovického Budvaru.
Pivovar Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. V současné době brání své obchodní pozice a práva k ochranným známkám před soudními útoky společnosti Anheuser-Busch ve více než 40 soudních sporech a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |