Alkohol a smrtelné nehody
Hodnocení: 3 Hodnotících: 4 Zobrazeno: 7836x
Počet smrtelných nehod pod vlivem alkoholu klesá, informační kampaně ale musí pokračovat.
„Snížení podílu počtu smrtelných nehod zapříčiněných alkoholem na celkovém počtu smrtelných nehod na českých silnicích je pozitivní signál, i když ani tyto výsledky nás nesmí uspokojit a musíme pokračovat v kampani proti řízení motorových vozidel pod vlivem alkoholu,“ řekl Ing. František Krakeš, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven. „Patrně se projevuje i další skutečnost: řidiči jsou mnohem více informováni o možných důsledcích řízení pod vlivem alkoholu, a tak si možná častěji než dřív dají nealkoholické pivo. Jeho nabídka se totiž výrazně rozšířila a toto pivo má nyní také vyšší kvalitu,“ dodal František Krakeš.
V současné době vaří nealkoholické pivo již 21 českých pivovarů a nejméně dva další jeho výrobu připravují. V loňském roce celková produkce nealkoholického piva u nás dosáhla objemu 328 000 hl, což je ve srovnání s rokem 2000, kdy se vyrobilo 117 000 hl, 2,8krát více. V letošním roce trend růstu obliby nealkoholického piva nadále pokračuje a se stejným vývojem se počítá i do budoucnosti.
České pivovary sdružené v Českém svazu pivovarů a sladoven připravily a prostřednictvím své pracovní skupiny Iniciativa zodpovědných pivovarů ( www.iniciativapivovaru.cz ) realizovaly první projekty zaměřené na boj proti řízení pod vlivem alkoholu v letech 2003–5. Také v loňském roce uskutečnily mj. projekt zaměřený na problematiku alkoholu za volantem a neslučitelnost alkoholu s řízením. Filozofie preventivní kampaně DOMLUVME SE zaměřené na mladé lidi (17–35 let) je založena na statutu domluveného řidiče, který na sebe dobrovolně vezme roli abstinujícího, aby zajistil odvoz svým přátelům. Cílem kampaně bylo zatraktivnit pozici „domluveného“ řidiče tak, aby byla pro mladé lidi přijatelná a vyhledávali ji. Kampaň byla realizována v rámci celoevropského projektu „Euro-Bob – „Designated Driver“ a je výsledkem dlouhodobé spolupráce oddělení Ministerstva dopravy BESIP a jeho oficiálních partnerů – ČSPS a Fóra PSR. Obdobný projekt spolu s dalšími je připravován i pro letošní rok a se zahájením kampaně bude veřejnost seznámena v nejbližší době.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |