úvod
homepage

Hostýnské vrchy, běžky a pivo vytisknout článek

Přidáno: 23. března 2005  •  Autor: Roman Holoubek
průměrné hodnocení Hodnocení: 1,25 hodnotících Hodnotících: 8 počet zobrazení Zobrazeno: 5071x

Minulý víkend bylo v našem koutku republiky krásné počasí na lyžařský výlet.
Již několik let se s kamarády chystáme na Hostýnské vrchy, ale abychom nemuseli posledních 15 kiláků jít s běžkami v ruce, tak je potřeba, aby bylo opravdu hodně sněhu, což leto

Vyjeli jsme brzy ráno vlakem z Rožnova do Bystřice pod Hostýnem, odtud autobusem na vrch Hostýn. Autobus už byl běžkaři skoro plný. Byl jsem zvědavý, jaké pivo nás bude provázet, zda ještě Přerov, nebo fádní Radek.

Na vrcholu Hostýna ( 736m.n.m.) nás čekalo krásné slunné počasí, které nás provázelo až do odpoledních hodin.

Ale nejprve bylo nutno se posilnit před cestou. Nejlépe se k tomu hodí restaurace v Poutním domě č.3 s velkým výběrem polévek (již od rána) a čepovanou desítkou Zubr. Kulturní a čisté nekuřácké prostředí sloužící pro ubytované i přespolní. U stolu se nám sešla česnečka, zelňačka i dršťková a samozřejmě slušně ošetřený Zubr a jako tečka slivovička. Po posilnění jsme se po deváté hodině již vypravili do zvlněné hřebenovky mířící na Troják. Po cca 7 kilometrech jsme se u rozcestníku ukazujícímu zajížďku na Tesák (cca 750m.n.m.) rozhodli navštívit i tento vrchol. Ačkoli jsme si zajeli celkem zhruba 4 kilometry, nelitovali jsme toho. Nakonec se ukázalo, že toto byl pravý vrchol a hřeb našeho dnešního programu.

Tesáku vládne příjemná chata s ubytováním a restaurací. Reklama Zubra a u vchodu křídou napsaný Jelení guláš nás nenechali na pochybách, co budeme pít a jíst. Restaurace byla těžkým závěsem rozdělena na kuřáckou a nekuřáckou. Na interiéru je sice vidět, že svá nejlepší léta už má za sebou, ale možná i právě proto měl dřevěný interiér, s vlaječkami všude pod stropem a na stěnách v trochu nezvyklém propojení s loveckými trofejemi, svou zvláštní a půvabnou podobu. Nutno podotknout, že všude, i na toaletách, bylo čisto a příjemná obsluha dodávala tomu všemu domáckou atmosféru. Na čepu byl velmi dobře opečovávaný Zubr Gold – tedy jedenáctka, která se přerovským obzvlášť povedla a zdejší hostinský ji nejen nezkazil, ale dotvořil krásnou čepicí. A guláš – pohádka s velkými kusy masa a čerstvým chlebem. Ani se nám odtud moc nechtělo, ale čekal nás ještě kus cesty domů.

Tesák.

Po dalších kilometrech s pěknými výhledy jsme dorazili na vrch Troják (583m.n.m.) – zde k mému nemilému překvapení na nás kynul ze štítu „bůh pohostinství“, ale přesto jsme si na jedno „k průzkumu interiéru hospody“ zašli. Desítka Radek nás nenechala na pochybách, že se jedná o větší turistické a lyžařské středisko s vlekem a že se blížíme k makroregionu, který vydatně obsadilo pivo z Nošovic. Hospůdka příjemná s originálně označenými hajzlíky pánským a dámským střevícem.

Po průzkumu bojem jedeme dál, nyní nás čeká vrch Bludný, odkud je téměř kruhový rozhled na Hostýnské vrchy, Javorníky i Beskydy. Prudký sjezd a pokračování lesem dále až do obce Lázy.

V Lázech jsme mimo několika chalup míjeli hasičskou zbrojnici, zvoničku i kostelík církve bratrské až se nám jako magnetem podařilo zastavit u další hospůdky. Tato kombinace rodinného domu, malého obchůdku a hospůdky je určena především místním a nabídka polévky, párků, klobásy a tlačenky dává najevo, že zde se chodí posedět, poklábosit a popít a ne na kulinářské speciality. Nad vchodem visící diplom za Judo a statná postava pana majitele dávaly tušit, že patří k sobě. Na čepu desítka Radek, tak šup jedno, k tomu párek, zapít slivovicí a jedeme domů. Už jsou čtyři hodiny odpoledne a nám zbývá ještě 13 kilometrů do sundání lyží. Po ujetí cca 44 km jsme konečně dorazili do Val.Mezu a odtud jsme se nechali odvézt již na čtyřech kolech zpět do Rožnova.

Příští rok, doufám, se zase na tuto trasu vypravíme. Ale jedno vím jistě, až bude léto, jeden z mých kolařských výletů bude mířit na Tesák – už se těším.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.