Malé pivovary, české pivo v zahraničí a zahraniční značky piva u nás
Hodnocení: 2,67 Hodnotících: 6 Zobrazeno: 6621x
Co si lidé myslí o malých pivovarech, českém pivu v zahraničí a zahraničním pivu u nás, to se snažilo zjistit zářijové šetření CVVM. Dnes vám přinášíme výsledky této ankety.
Na otázku zářijového šetření CVVM, zda je v České republice ohrožena existence malých pivovarů, odpovědělo nejvíce respondetů (37 %), že nedokáže tuto problematiku posoudit a 15 % oslovených se o ni nezajímá. Pětina dotázaných soudí, že malé pivovary jsou vážně ohroženy. Tvrzení, že malé pivovary nejsou nijak vážně ohroženy, podpořila opět pětina dotázaných.
Tabulka 1Názory na budoucnost cen piva, českého piva v zahraničí a zahraničních značek piva u nás (v %)
Zatímco v otázce budoucnosti malých pivovarů nemají respondenti příliš jasno, v otázce vývoje cen piva téměř nepochybují. 41 % z nich je přesvědčeno, že ceny piva rozhodně porostou a dalších 49 % se přiklání k tomu, že spíše porostou. Názor, že ceny piva spíše neporoustou, vyjádřila pouhá 3 % dotázaných. Zbylí dotázaní (7 %) se nedokázali k této otázce vyslovit a uvedli, že nevědí.
Více než tři čtvrtiny oslovených občanů věří, že české pivovary „prorazí“ do zahraničí (24 % rozhodně ano, 53 % spíše ano). Toho, že by naopak české pivo u nás mohlo být vytlačeno zahraničními značkami, se respondenti v naprosté většině neobávají (39 % rozhodně ne, 38 % spíše ne).
TISKOVÁ ZPRÁVA
Centrum pro výzkum veřejného mínění
Sociologický ústav AV ČR
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |