úvod
homepage

Dačický v ohrožení? vytisknout článek

Přidáno: 9. srpna 2004  •  Autor: Jiří Kaňa
průměrné hodnocení Hodnocení: 1,09 hodnotících Hodnotících: 20 počet zobrazení Zobrazeno: 7235x

V diskusi ke článku věnovanému vznikající síti restaurací Zlatá kovadlina se objevil příspěvek pochybující o budoucnosti kutnohorského pivovaru. Nebylo to poprvé, co jsem se setkal s podobnými obavami. Shodou okolností jsme před pár dny dostali na toto té

Snad tato zpráva alespoň trochu uklidní ty, co mají strach o budoucnost kutnohorského piva. Samozřejmě je třeba brát ji s jistou rezervou, je to přece jen tisková zpráva, ve které se její poskytovatel musí prezentovat v co možná nejlepším světle. Ale já mám v tomhle případě pochybnosti spíš o té „původní receptuře“.

SUDOVÉMU DAČICKÉMU SE DAŘÍ

I přes nepřízeň počasí se podařilo zastavit dlouhodobý negativní trend poklesu prodejů kutnohorského piva Dačický

Pivovar Kutná Hora uvařil a prodal za prvních šest měsíců 15 000 hektolitrů sudového piva Dačický. V meziročním srovnání to představuje zhruba stejnou úroveň prodejů jako minulý rok. Znamená to, že dlouhodobý negativní trend poklesu prodejů kutnohorského piva se podařilo zvrátit. Kutnohorské pivo Dačický udrželo stejnou úroveň prodejů dokonce i přes nepřízeň letošního počasí, které přineslo většině pivovarů poklesy produkce.

V předcházejících letech objem prodejů kutnohorského piva dlouhodobě rapidně klesal ročně o 10 až 15 procent.

„Sudovému pivu značce Dačický z pivovaru Kutná Hora se v letošním pololetí podařilo zvrátit několikaletý negativní trend prodeje. Do roku 2002 klesal prodej každoročně o zhruba 15%, v roce 2003 po převzetí pivovaru Kutná Hora společností Drinks Union se podařilo zmírnit tempo propadu prodeje na 10%. V letošním roce i přes nepřízeň počasí, kdy většině konkurenčních regionálních pivovarů se prodej snížil o 10 – 20% oproti loňskému roku, se sudovému Dačickému podaří za celý rok skončit na úrovni loňských prodejů“, uvedl Petr Landa, brand manažer pro regionální značky, ze společnosti Drinks Union.

Nyní pivovar Kutná Hora provozuje na základě nájemní smlouvy pivovarnická skupina Drinks Union. Společnost Drinks Union se intenzivně zaměřuje na podporu zavedených regionálních značek patřících do rodiny a je tedy samozřejmé, že ve spojení s ní má pivovar v Kutné Hoře o budoucnost postaráno. Drinks Union po svém vstupu kutnohorský pivovar ekonomicky stabilizovala, investicemi do značky Dačický zvýšila její tehdy upadající kvalitu a aktivní obchodní strategií a marketingovou podporou postupně stabilizovala její prodej.

„Na základě dosavadních výsledků je jasné, že bude splněn plán pro letošní rok – tj. zastavit dlouhodobě klesající trend prodeje. Dalším úkolem, který před námi nyní stojí, je připravit podmínky pro nárůst prodejů piva Dačický v příštím roce“, dodává Landa.

Kutnohorské pivo má dlouholetou tradici. Minulý rok oslavil kutnohorský pivovar 430. výročí svého založení. Kutnohorské pivo se vyrábí podle dochované původní receptury Ondřeje Dačického, který ji odkázal svému synovi Václavovi. Ten pak v roce 1573 postavil na kutnohorské tvrzi Lorec pivovar.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 3 komentáře, poslední komentář: 24.08.2004 21:11 Komentovat
Dačický a Zlatopramen Petr Sitař24.08.2004 21:11
Tak si tak jedu z Kolína do Čáslavy a musím uznat, že billboardy na podporu Dačického se u...
dobrý Dáča rosomák11.08.2004 23:26
podle receptur ze středověku už jistě v Kutné Hoře nevaří, ale pivo je to dobré!
Lahůdka Petr Pavlas10.08.2004 10:26
Nedávno jsem měl příležitost Dačického ochutnat. Lze ho charakterizovat nejlépe slovem...
Vyhledávání