Pivní sklo - marketingový nástroj pivovarů a podpora jejich image
Hodnocení: 1 Hodnotících: 2 Zobrazeno: 6915x
České pivovary stále více rozšiřují nabídku pivního skla a používají pivní sklenice jako marketingový nástroj.
Největším producentem pivního skla v ČR je společnost SAHM, která ročně vyrobí 35 milionů kusů skla, druhým nejvýznamnějším výrobcem je fa Rastal. Výrobci pivního skla nabízejí každoročně nové kolekce a v současnosti spěje módní trend k univerzálnímu typu skla, mírně ustupuje důraz na tvar, do popředí se dostává požadavek na dekor. Větší roli hraje motiv a pokračuje odklon od tradic směrem k individualizaci značky piva. Průlomem pro české pivní sklo se stal rok 2006, kdy bylo Design centrem a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR oceněno jako vynikající výrobek roku. Tím se zařadilo mezi předměty, které mají hodnotu nejen užitnou a marketingovou, ale i uměleckou. Ze známých designérů se českým pivním sklem úspěšně prezentuje např. Rony Plesl, z německých potom prof. Michael Boehm.
„Pivovary považují pivní sklo za nedílnou součást své marketingové strategie a formu podpory značky piva. V době, kdy je pivo předmětem soustředěného útoku antialkoholní lobby, dostává pivní sklo a jeho design logicky novou roli,“ uvedl Ing. Pavel Bobošík, člen předsednictva Českého svazu pivovarů a sladoven a ředitel společnosti SAHM CZ. „České pivní sklo se podařilo posunout z kategorie primitivního masového výrobku na předmět, který má duši a krásu,“ dodává Ing. Pavel Bobošík.
Sklo má také řadu nezpochybnitelných výhod oproti jiným materiálům. Vedle velmi ceněné stálosti tvaru a skutečnosti, že neovlivňuje chuť piva, oceňují pivovarníci na skle i to, že podporuje celkový estetický účinek tohoto nápoje, především jeho barvu. V neposlední řadě k pivu také patří jako určitý status – má mnohem vyšší prestiž než např. plastové kelímky. Přes energetickou náročnost vlastní výroby je však ekologičtější než jiné výrobky, neboť se po použití stává druhotnou surovinou nepostradatelnou při výrobě nového skla.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |