Frisco míří na český trh
Hodnocení: 2,5 Hodnotících: 23 Zobrazeno: 12385x
Leader českého pivního trhu otevírá zcela novou produktovou kategorii.
Novinkou na českém nápojovém trhu je osvěžující, nízkoalkoholický sladový nápoj s jemnou, citronovo-jablečnou chutí. Pod názvem Frisco jej Plzeňský Prazdroj uvádí v těchto dnech do barů a klubů, později pak rozšíří do restaurací a do maloobchodní sítě. Jde o první vlastní produkt firmy mimo tradiční výrobu piva.
Plzeňský Prazdroj tak vstoupil na nový, v České republice dosud nepříliš rozvinutý segment trhu. "Dnešní trh není v žádném případě izolovaným pivním trhem - je to komplexní trh nápojů, který se dramaticky mění. Využili jsme proto příležitosti v jednom z jeho segmentů, který má podle nás slibný potenciál," uvádí důvody pro uvedení Frisca na trh generální ředitel Plzeňského Prazdroje Steve Woodward. "Naší strategií je dále posilovat vedoucí pozici na domácím pivním trhu a ve spolupráci s mateřskou společností SABMiller pak zejména dále expandovat do zahraničí. Jako leader českého trhu chceme také rozšiřovat své aktivity i do dalších oblastí a nabídnout spotřebitelům právě tak zajímavé inovace, jako je Frisco."
Inspirací pro Frisco byla rostoucí popularita podobných nápojů v zahraničí. Vývoj Frisca a všech jeho parametrů včetně chutě, perlivosti či originálního designu láhve trval v Plzeňském Prazdroji několik let. "Frisco není pivo, přestože část výrobního postupu je podobná jako u vaření piva," vysvětluje Martin Kuděla, brand manager Frisco. Základem pro výrobu Frisca je tak jako u většiny alkoholických nápojů ječmenný slad. Místo chmele se však ke sladu přidávají vysoce kvalitní přírodní aromata."Právě kombinace sladu a ovoce dává Friscu jeho výjimečnou a příjemnou chuť",dodává Martin Kuděla.
A komu je Frisco určené? Martin Kuděla k tomu říká: "Frisco je určené především lidem, kteří rádi pijí lehké alkoholické nebo míchané nápoje. Svou lehkou chutí osloví především ženy, ale také všechny, kdo rádi zkoušejí něco nového," . Dále pak doplňuje: "Frisco je vhodné k osvěžení při zábavě, tanci, v klubech, ale i při příjemném posezení s přáteli. Při srovnání s jinými podobnými nápoji, které se dnes při těchto příležitostech pijí, je Frisco jedinečné svou chutí, složením, stylem, elegantním vzhledem lahve a příznivou cenou. Zákazník ocení také to, že dostane hotový nápoj, který není připravován až na baru nebo v restauraci,". Frisco možná zaujme i svou jasnou zlatou barvou a elegantní a moderní lahví s "twist off" uzávěrem, který umožňuje snadné otevírání bez použití otvíráku. Pro zvýraznění příjemné chuti a pocitu osvěžení je vhodné podávat nápoj dobře vychlazený (6 - 8 °C).
Ilustrační fotografie
Frisco se v České republice prodává od začátku května 2004 - je v nabídce klubů, především ve větších městech. Postupně se distribuce rozšíří i do běžných restaurací. Frisco je určeno i pro konzumaci doma, bude proto možné ho koupit také v sítích hlavních obchodních řetězců. Jedna láhev Frisca obsahuje 4,5 % alkoholu, tedy podobně jako pivo. Frisco je distribuováno v lahvích o objemu 0,33 l, doporučená cena je 22 - 25 Kč v obchodních řetězcích a přibližně 35 - 39 Kč v klubech či restauracích. Vzhledem k obsahu alkoholu je výrobek určen dospělým od 18 let. >Idea a finální receptura Frisca vznikla v Plzeňském Prazdroji, a.s., výroba probíhá licenčně v sesterském podniku Plzeňského Prazdroje v Polsku, který náleží do skupiny SABMiller Group. V Polsku mají s výrobou podobného nápoje velké zkušenosti. Plzeňský Prazdroj je majitelem značky Frisco a její receptury, dohlíží na kvalitu výroby, zajišťuje dovoz a distribuci v ČR.
Měl jsem možnost tento drink ochutnat. A protože jsem příznivec ciderů (alkoholický jablečný mošt), musím se přiznat, že mi i docela chutnal. Také si umím představit cílovou skupinu, kterou chce Friscem Prazdroj oslovit, jak hltá reklamní materiály v časopisech "moderního životního stylu" a v amerických filmech pozoruje bary, které kromě obligátního Bud Light nabízí i Smirnoff Ice, Bacardi Breezer aj., tedy přesně to, co zatím na našem trhu chybělo. A protože Prazdroj silou svých prodejních kanálů (na 15 tisíc míst po celé republice, kde se točí jejich pivo), mediální masáží a dozajista i momentem překvapení (vždyť je to jediná pivovarnická skupina u nás, která nevaří pivní speciál, a přitom ovládá polovinu trhu) má na to, aby se tento drink u nás prosadil. Měli bychom se tudíž připravit na blízké budoucno, kde předpokládaný úspěch Frisca budou následovat další pivovary v rukou zahraničního kapitálu s nabídkou své verze "cooler drinku".
PS: A proč se vlastně Frisco jmenuje Frisco?
Žádnou vědu v tom nehledejte. V Prazdroji hledali název, který bude nový, bude znít svěže a atraktivně a bude srozumitelný jak v Česku, tak i v zahraničí.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 6 komentářů, poslední komentář: 11.03.2007 13:04 | Komentovat |
Frisco Patt | 11.03.2007 13:04 |
---|---|
Frisco je skvely napoj , mozem kazdemu len doporucit , ale pokial ste vyslovene pivar , tak nie... | |
Frisco. Venca | 20.03.2006 20:26 |
To uz radeji Gambrinus,ani netouzim tuhle lahodu ochutnat. | |
měl sem bohužel tu možnost Colega | 19.03.2005 16:38 |
a cucnul jsem tento meganus :-( už to nikdy nechci zažít znova | |
Fuj Dan | 03.01.2005 21:43 |
Fakt sorry, ale je to příšernost. Humungus, ktery se tvari jako alko nápoj. Vypil jsem dva a... | |
FRISCO MNAMKA Jakub | 11.07.2004 15:42 |
frisko je vynikajici mnam mnam mnam......jen je malo baru kde ho maji | |
tady kamos Jindra | 20.05.2004 08:28 |
pozvani do velice zajimave oblasti San Francisco. Doneste sebou par lahvi Frisco na ochutnani:)). |