Pardál zatne dráp
Hodnocení: 1,41 Hodnotících: 10 Zobrazeno: 11633x
Budějovický Budvar přichází na trh s novým výčepním pivem jménem Pardál. K avizovanému zatnutí drápu dojde již 1. března. Ale pouze v rámci jihočeského regionu. Pivaři odjinud si ještě budou muset počkat.
Nové výčepní pivo Pardál bylo novinářům poprvé představeno 22.2. Co je to Pardál, kde se vzal a proč? To vysvětlil generální ředitel Budvaru Jiří Boček hned na úvod. Pardál je světlé výčepní pivo střední cenové kategorie, které má přinést Budějovickému Budvaru nové obchodní příležitosti, zvýšit jeho potenciál a konkurenceschopnost.
Co si pod tím vším představit? Budvar je vnímán jako prémiová značka a přišel-li by na trh s nějakou levnější verzí, mohlo by to vnímání této značky poškodit. Budvar je navíc znám nižší hořkostí, což nezanedbatelné části konzumentů prostě nevyhovuje. Proto v Budvaru vytvořili pivo, které zařazují do středního cenového segmentu, v němž za nejvýznamnější konkurenty považují Kozla, Gambrinus či Staropramen. Do nejlevnějšího segmentu piv typu Klasika, Primuse, Braníku (a v této souvislosti snad omylem uvedeného Ostravaru) se Budějovický Budvar pouštět nadále nehodlá. Zkrátka a dobře, Pardál se má zařadit do „hlavního proudu“ a stát se „pivem pro všední den“.
Nové budějovické pivo pro všední den má následující parametry. Extrakt původní mladiny 9,7% (výčepní Budvar má EPM 9,9%), hořkost oproti Budvaru zvýšenou na 28 IBU (ležák Budvar má 22,5 IBU), o hořkost se stará český, vysoce hořký chmel odrůdy Agnus. Tmavší barva je daná použitím více druhů ječných sladů, pivo vykazuje střední říz, obsah alkoholu je 3,8%. Nižší obsah alkoholu má vycházet vstříc současným trendům snižování jeho konzumace.
Pardál je vařen stejným způsobem, jako Budvar. Hlavní kvašení probíhá v CKT, dokvašování pak v ležáckém sklepě. Rovněž není na závěr mohutně „pokřtěn hágébéčkem“. Ani s Pardálem se do pivovaru nedostanou chmelové extrakty.
Nové pivo má oslovovat jinou skupinu konzumentů, než Budvar, a to i cenou. V pivovaru počítají s cenou kolem 7,50 za lahvové (plněno do zelených budvarských lahví) a 14 – 16 Kč za točené.
Pivo bude zatím distribuováno pouze v jihočeském regionu, kde pivovar v roce 2007 předpokládá umístění minimálně 23,5 tis. hl. Poprvé se k němu veřejnost dostane prvního března. Po vyhodnocení úspěšnosti půjde Pardál do celostátní distribuce, nejspíš ale až v roce 2008.
Cílové skupině je přizpůsobeno i image piva. Jednoznačně necílí na ženy, ostatně testovacího procesu, kterým se pivovar chlubí, se ženy neúčastnily (nepočítáme-li hostesky). Předpokládám, že některé „genderově citlivější“ ženy mohou považovat logo piva i jeho název za tak trochu machistický. I výroky „spolutvůrců Pardála“ – tedy běžných konzumentů, na nichž bylo nové pivo intenzivně testováno - prezentované na táccích jsou zcela v duchu hlavního sloganu tohoto piva, který zní „Jeden z nás“. Rozuměj z nás, tzv. obyčejných chlapů („Pardála jsem chtěl udělat řízného. Protože pivo bez řízu je jako ženská bez dřezu.“ nebo „Snažil jsem se, aby jeho chuť byla pěkně nahořklá. Jako moje žena v neděli ráno.“). Že by další variace na „chlapi sobě“ ? Nebo svérázná poklona dámám, o kterých se zřejmě předpokládá, že o takovéhle obyčejné pivo díky vytříbenému vkusu beztak nezavadí? Mimochodem, brandmanagerem Pardála je žena.
Jihočeský pivní trh se tedy může těšit na vtrhnutí řvoucího Pardála. Otřese výrazně pozicí zdejších regionálních pivovarů?
Po ochutnání Pardála mohu říci jedno – je to slušná desítka.
Obrazový materiál dodal Budějovický Budvar.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |