úvod
homepage

Heineken: Budeme evropská jednička vytisknout článek

Přidáno: 7. května 2003  •  Autor: Josef Albrecht
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,33 hodnotících Hodnotících: 9 počet zobrazení Zobrazeno: 4061x

Holandský pivovarnický koncern Heineken chce získat pozici lídra na trhu s pivem ve střední Evropě. Do nizozemské náruče spadl před několika dny také brněnský pivovar Starobrno a znojemský Hostan.

Heineken a rakouská skupina BBAG sloučí všechny pivovary a firmy v této oblasti pod Brau Union se sídlem v Rakousku, která tvoří v rámci koncernu samostatnou jednotku. Veškeré pivovarnické aktivity BBAG a Heinekenu spojuje smlouva o strategickém partnerství CEBRA (Central European Brewers Agreement). Složitou transakci musí ještě schválit antimonopolní úřad.

"Nová Brau Union má propojit dlouholetou tradici a poznatky BBAG ve střední Evropě s mezinárodními zkušenostmi Heinekenu," míní předseda představenstva nizozemského gigantu Anthony Ruys. Doplnil, že střední Evropa je jeden z mála světových regionů, kde je možno ještě očekávat růst v obchodu s pivem.

Společnost Starobrno neočekává žádné strukturální změny po vstupu nizozemského pivovaru Heineken do rakouské nápojové skupiny BBAG, která brněnský pivovar ovládá. „V budoucnu vidí spíše posílení svých pozic, protože dosahuje více než čtvrtinového podílu na regionálním a 50procentního podílu na brněnském trhu,“ řekla České tiskové kanceláři členka představenstva Starobrna Jarmila Lacinová.

Heineken ovládá podle oficiálních marketingových průzkumů asi 31 procent středoevropského trhu, zatímco SABMiller, který vlastní skupinu Prazdroj, má o šest procent méně a vlastník Pražských pivovarů Interbrew 11 procent. Starobrno má celorepublikový podíl pět procent a vyrábí asi 800.000 hektolitrů piva ročně společně se znojemským Hostanem.

"Růst směrem z Rakouska bude po více než deseti letech dále pokračovat," uvedl v prohlášení pro média generální ředitel Brau Union Karl Büche. Do odbytové sítě skupiny Heineken ve střední Evropě přejde speciální značka piva Edelweiss, stejně jako mezinárodní značky Zipfer a Gösser. Součástí dohody je rovněž obchodní oblast nealkoholických nápojů a nemovitostí.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání