Budvar zahájil provoz unikátního systému pro rozvoz nepasterovaného piva
Hodnocení: 1,19 Hodnotících: 21 Zobrazeno: 19049x
Budějovický Budvar, n.p. zahájil provoz zcela unikátního systému pro rozvážení nepasterovaného piva. Vývojový tým pivovaru vytvořil komplexní a v českých poměrech ojedinělou technologii rozvozu, založenou na kontejnerovém systému.
Podstatou systému jsou speciální kontejnerové zásobníky na pivo, které do jednotlivých provozoven rozváží dodávkový automobil, vybavený přečerpávacím zařízením. Nový způsob především umožňuje rozvoz tankového piva do restaurací v centrálních částech měst (kam obvykle nemohou vjíždět klasické cisterny) a zachovává kvalitu a čerstvost piva během přepravy. Dalšími přínosy jsou úspory přepravních nákladů a úspora času při přečerpávání piva do tanku v restauraci.
Budějovický Budvar, n.p. zahájil v těchto dnech provoz zcela unikátní technologie pro rozvážení nepasterovaného piva (tzv. „tankového piva“). Vývojový tým pivovaru vytvořil komplexní a v českých poměrech ojedinělou technologii rozvozu, založenou na kontejnerovém systému. Vývoj celého systému trval 14 měsíců. Celkové náklady na vývoj a výrobu, včetně 2 vozidel pro rozvoz piva činily 8 mil. Kč.
„Vytvořili jsme unikátní technologický systém, který odstranil řadu nevýhod spojených s dosud užívanými cisternovými vozidly,“ říká Bohumil Maťha, vedoucí vývojového týmu z Budějovického Budvaru. Podstatou systému jsou speciální tepelně izolované kontejnerové zásobníky na pivo o objemu 10 hl. Pivo v nich vydrží studené nejméně 24 hodin. Kontejnery se za sterilních podmínek plní v pivovaru a na kamionech se převážejí na distribuční střediska. Na kamion lze naložit až 16 takových kontejnerů. V distribučním středisku se kontejnery s pivem překládají na upravený dodávkový automobil, který je mimo jiné vybavený přečerpávacím zařízením a sterilní hadicí. Kontejner se pomocí hadice za sterilních podmínek připojuje přímo na Duotank ve sklepě restaurace. Nevyužívá se tedy obvyklý způsob, kdy se k propojení cisterny a tanku používají hadice nebo rozvodné potrubí uložené v místě spotřeby piva. „Na rozdíl od konkurenčních systémů u nás odpadá nutnost čištění rozvodného potrubí při každém plnění tanků ve sklepě. Přitom často docházelo ke kontaminaci piva, ztrácel se čas a hostinský navíc musel takové čištění zaplatit,“ dodává Bohumil Maťha.
Přečerpávání piva z kontejneru trvá jen 12-14 minut. Celková hmotnost plně naloženého dodávkového vozidla včetně piva je 6 tun. Systém je řízený mikroprocesorem a je nenáročný na technickou obsluhu. Nový způsob především umožňuje rozvoz tankového piva do restaurací v centrálních částech měst (kam obvykle nemohou vjíždět klasické cisterny) a zachovává kvalitu a čerstvost piva během přepravy. Dalšími přínosy jsou úspory přepravních nákladů a úspora času při přečerpávání piva do tanku ve sklepě restaurace.
Systém zatím funguje jen v oblasti středních Čech. Pivo je novým způsobem dodáváno již do tří pražských restaurací (U Šumavy – Štěpánská 3, Pod Slavínem – Svobodova 144 a Rocky o’Reily – Štěpánská 32) a jejich počet bude určitě narůstat. Od srpna začne nový systém dodávek fungovat také v Jihočeském kraji.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |