úvod
homepage

Pivo, reklama a Zemědělské muzeum vytisknout článek

Přidáno: 6. dubna 2006  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,33 hodnotících Hodnotících: 6 počet zobrazení Zobrazeno: 8212x

Zemědělské muzeum si kromě povedené výstavy "Kde se pivo vaří" pro návštěvníky přichystalo i další lahůdku - soutěžní přehlídku pivní reklamy. O čem byla a jak dopadla se dočtete v dnešním článku.

Že bez pivní reklamy se v dnešní době neobejde témeř žadný obor, je věc všeobecně známá. S reklamou se tudíž můžete setkat jak v televizi, tak v časopisech, na billboardech i bigboardech. Reklama na vás kouká ze všech stran v metru, tramvaji, v poslední době i na toaletách pubů a restauračních zařízení. Propagovat se dá ledascos - od vložek přes jídlo a drogerii, až třeba po služby pohřebních ústavů.

Není proto divu, že pivo v zemi, která svojí spotřebou tohoto báječného moku patří dlouhá léta na světovou špičku, není v reklamě žádnou popelkou. Zejména velké pivovary, které jsou součástí nadnárodních koncernů, pravidelně obsazují přední příčky mezi největšími zadavateli reklamy. A protože určité srovnání pivní reklamy u nás zatím chybělo, o první počin se minulý měsíc zasloužilo národní zemědělské muzeum v Praze, které uspořádalo soutěžní přehlídku telvizních pivních reklam. Akce se uskutečnila v rámci úspěšné výstavy "Kde se pivo vaří", která v prostorách NZM běží již od loňského října a pojednává jak o samotném vaření piva, tak i o jeho historii.

Tato akce proběhla ve spolupráci s agenturou ARBOmedia s.r.o. Přehlídka měla soutěžní charakter a představílo se v ní dvacet televizních spotů devíti velkých českých pivovarů (Budvar, Plzeňský Prazdroj, Královský pivovar Krušovice, Gambrinus, Starobrno,Velkopopovický Kozel, Staropramen, Braník, Litovel). Hlasy návštěvníků výstavy v první a odborné poroty ve druhé, hlavní kategorii po jejím skončení v březnu t.r. rozhodly o vyhlášení nejlepší televizní reklamy na pivo. Národní zemědělské muzeum poté udělilo ceny vítězným pivovarům na slavnostní akci a z hlasů návštěvníků určených vítězům rozhodnul los i o cenách a odměnách pro návštěvníky.

A jak to celé dopadlo?

V první kategorii - hlasování návštěvníků se zúčastnilo celkem 486 návštěvníků, kteří svými hlasy rozhodli o tomto pořadí:
1.místo: Budějovický BUDVAR n. p. - „Bob & Dave“ (168)
2.místo: Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Raft“ (106)
3.místo: Plzeňský Prazdroj a.s. – „Laurin & Klement“ (88)

Vylosováno bylo také pět účastníků soutěže z řad návštěvníků, kteří obdrželi jako odměnu věcný dar – kolekci piv sponzorujících pivovarů. Ocenění získali:
p. Jaromír Lafek, p. Vojtěch Heidler, p. MUDr. Jiří Schindler, p. Jan Nykodym a p. Jan Vašat.

V druhé, hlavní kategorii, jedenáctičlenná odborná porota, složená ze zástupců médií, reklamních agentur, institucí veřejné správy a muzeí rozhodla na svém zasedání dne 16. března 2006 o tomto pořadí:

1. místo: PLZEŇSKÝ PRAZDROJ a.s. - "Laurin & Klement"
2. místo: BUDĚJOVICKÝ BUDVAR n.p. - "Pamplona"
3. místo: STAROBRNO a.s. - "Horymír"
Pivovary STAROPRAMEN a.s. - "Granát"
4. místo: Pivovar BRANÍK a.s. – „Cestovatel“
Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Parník“
Velkopopovický Kozel a.s. – „Trávníkáři“
Budějovický BUDVAR n.p. – „Bob & Dave“
Pivovar BRANÍK a.s. – „Workoholik“
5. místo: Královský pivovar Krušovice – „Homage“
Pivovar BRANÍK a.s. – „Pila“
Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Zátky“
6. místo: Pivovar Gambrinus a.s. – „Maskot“
Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Raft“
Pivovar LITOVEL a.s. – „Postýlky“
Pivovar Gambrinus a.s. - „Promo“
Pivovar Starobrno – „Bivoj“
Budějovický BUDVAR n.p. – „Letiště“
Budějovický BUDVAR n.p. – „Zloděj“
Pivovar Gambrinus a.s. – „Barva“

Zástupci vítězných pivovarů obdrželi čestné diplomy a věcné dary na slavnostní akci dne 23. března 2006 na závěr mezinárodní konference pod názvem "Kde se pivo vaří" za účasti zástupců médií a odborných pivovarnických a sladařských kruhů.

Závěrem mi nezbývá než zde připomenout, že chvályhodná a dobře připravená výstava "Kde se pivo vaří", končí již 17. dubna. Proto ten, kdo jí ještě nenavštívil, má nejvyšší čas. Výstava "Kde se pivo vaří" rozhodně stojí za návštěvu. A navíc si zde můžete i zakoupit první číslo našeho časopisu o pivní kultuře, Pivaře
. Web NZM

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání