Pivo, reklama a Zemědělské muzeum
     
  
      
  
      Zemědělské muzeum si kromě povedené výstavy "Kde se pivo vaří" pro návštěvníky přichystalo i další lahůdku - soutěžní přehlídku pivní reklamy. O čem byla a jak dopadla se dočtete v dnešním článku.
Že bez pivní reklamy se v dnešní době neobejde témeř žadný obor, je věc všeobecně známá. S reklamou se tudíž můžete setkat jak v televizi, tak v časopisech, na billboardech i bigboardech. Reklama na vás kouká ze všech stran v metru, tramvaji, v poslední době i na toaletách pubů a restauračních zařízení. Propagovat se dá ledascos - od vložek přes jídlo a drogerii, až třeba po služby pohřebních ústavů.
Není proto divu, že pivo v zemi, která svojí spotřebou tohoto báječného moku patří dlouhá léta na světovou špičku, není v reklamě žádnou popelkou. Zejména velké pivovary, které jsou součástí nadnárodních koncernů, pravidelně obsazují přední příčky mezi největšími zadavateli reklamy. A protože určité srovnání pivní reklamy u nás zatím chybělo, o první počin se minulý měsíc zasloužilo národní zemědělské muzeum v Praze, které uspořádalo soutěžní přehlídku telvizních pivních reklam. Akce se uskutečnila v rámci úspěšné výstavy "Kde se pivo vaří", která v prostorách NZM běží již od loňského října a pojednává jak o samotném vaření piva, tak i o jeho historii.
Tato akce proběhla ve spolupráci s agenturou ARBOmedia s.r.o. Přehlídka měla soutěžní charakter a představílo se v ní dvacet televizních spotů devíti velkých českých pivovarů (Budvar, Plzeňský Prazdroj, Královský pivovar Krušovice, Gambrinus, Starobrno,Velkopopovický Kozel, Staropramen, Braník, Litovel). Hlasy návštěvníků výstavy v první a odborné poroty ve druhé, hlavní kategorii po jejím skončení v březnu t.r. rozhodly o vyhlášení nejlepší televizní reklamy na pivo. Národní zemědělské muzeum poté udělilo ceny vítězným pivovarům na slavnostní akci a z hlasů návštěvníků určených vítězům rozhodnul los i o cenách a odměnách pro návštěvníky.
A jak to celé dopadlo?
V první kategorii - hlasování návštěvníků se zúčastnilo celkem 486 návštěvníků, kteří svými hlasy rozhodli o tomto pořadí:
1.místo: Budějovický BUDVAR n. p. - „Bob & Dave“ (168)
2.místo: Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Raft“ (106)
3.místo: Plzeňský Prazdroj a.s. – „Laurin & Klement“ (88)
Vylosováno bylo také pět účastníků soutěže z řad návštěvníků, kteří obdrželi jako odměnu věcný dar – kolekci piv sponzorujících pivovarů. Ocenění získali:
p. Jaromír Lafek, p. Vojtěch Heidler, p. MUDr. Jiří Schindler, p. Jan Nykodym a p. Jan Vašat.
V druhé, hlavní kategorii, jedenáctičlenná odborná porota, složená ze zástupců médií, reklamních agentur, institucí veřejné správy a muzeí rozhodla na svém zasedání dne 16. března 2006 o tomto pořadí:
1. místo:   PLZEŇSKÝ PRAZDROJ a.s. - "Laurin & Klement"
2. místo:   BUDĚJOVICKÝ BUDVAR n.p. - "Pamplona"
3. místo:   STAROBRNO a.s. - "Horymír" 
                  Pivovary STAROPRAMEN a.s. - "Granát"
4. místo:   Pivovar BRANÍK a.s. – „Cestovatel“
                  Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Parník“ 
                  Velkopopovický Kozel a.s. – „Trávníkáři“
                  Budějovický BUDVAR n.p. – „Bob & Dave“
                  Pivovar BRANÍK a.s. – „Workoholik“
5. místo:   Královský pivovar Krušovice – „Homage“
                  Pivovar BRANÍK a.s. – „Pila“
                  Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Zátky“
6. místo:   Pivovar Gambrinus a.s. – „Maskot“
                  Pivovary STAROPRAMEN a.s. – „Raft“
                  Pivovar LITOVEL a.s. – „Postýlky“
                  Pivovar Gambrinus a.s. -  „Promo“
                  Pivovar Starobrno – „Bivoj“
                  Budějovický BUDVAR n.p. – „Letiště“
                  Budějovický BUDVAR n.p. – „Zloděj“
                  Pivovar Gambrinus a.s. – „Barva“
Zástupci vítězných pivovarů obdrželi čestné diplomy a věcné dary na slavnostní akci dne 23. března 2006 na závěr mezinárodní konference pod názvem "Kde se pivo vaří" za účasti zástupců médií a odborných pivovarnických a sladařských kruhů.
Závěrem mi nezbývá než zde připomenout, že chvályhodná a dobře připravená výstava  "Kde se pivo vaří", končí již 17. dubna. Proto ten, kdo jí ještě nenavštívil, má nejvyšší čas. Výstava "Kde se pivo vaří" rozhodně stojí za návštěvu. A navíc si zde můžete i zakoupit první číslo našeho časopisu o pivní kultuře, Pivaře
.
Web NZM
 
    
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
| Celkem 0 komentářů | Komentovat | 

