úvod
homepage

Velké pivovary a Vánoce vytisknout článek

Přidáno: 23. prosince 2004  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 1,33 hodnotících Hodnotících: 9 počet zobrazení Zobrazeno: 6878x

Vánoce jsme na našem serveru probrali ze všech možných úhlů. Už nám zbývá asi to poslední. Podívat se na to, jak se k letošním vánočním svátkům postavily největší pivovary našeho trhu.

Začněme rovnou u největšího z největších, tedy Plzeňského Prazdroje. Ten z celé skupiny vlastněné SABMiller největší sice není, nicméně si udržuje image toho nejlepšího (z této skupiny). A právě nejspíš proto vzal i letos Prazdroj na svá bedra vánoční poselství za celou skupinu. A i když se najdou tací, kteří jim vyčítají ústup od originální receptury, zkracování doby zrání a já nevím ještě co, na jejich vánočních plakátech se dá jen těžko najít něco kritizovatelného. Navíc jejich linie barevného provedení a použití vánočních symbolů vhodně navazuje na loňskou kampaň. Prostě vánoční pohoda a dávka inteligentní invence sálá z těchto plakátů, které dle mého názoru nenásilnou formou oslavují příchod Vánoc. Jednoduše Inspirující chuť vánoc. Pro srovnání vám přinášíme jak letošní, tak i loňské motivy.

Motivy letošního roku:

Motivy roku 2003:

Druhý v pořadí, Pivovary Staropramen, též navázal na loňskou ideu vánočního překvapení. Sice to loňské, vpravdě revoluční balení, po kterém se jen zaprášilo, bylo první a tudíž neotřelé. Není proto jistě náhoda, že získalo významné ocenění. Petr Dvořák, manažer marketingu společnosti Pivovary Staropramen k tomu říká:? „V loňském roce jsme získali s trojhranným dárkovým balení Granátu ocenění v soutěži Obal roku“. To letošní má též „něco do sebe“. K tomu letošnímu balení Petr Dvořák dodává: „I v letošním roce jsme připravili pro spotřebitele atraktivní dárkové balení piva Staropramen Granát. Zvolili jsme neobvyklý tvar diamantu stejně vybroušeného, jako je chuť Granátu.“


Třetí v řadě, Budějovický Budvar, namísto pouhého vánočního přebalu svých piv,zvolil letos světovější motiv.Lahve i karton, v kterém je přibalena i sklenice, jsou vyvedeny v „týmové“ červené v kombinaci se zlatou barvou. Právě ta vyobrazuje světové metropole, kam se Budvar vyváží. Najdeme zde New York, Paříž, Řím, Brusel, Atény a další města. Budvar tím přímo nenásilnou formou poukazuje na to, že patří k nejvýznamnějším vývozcům zlatavého moku u nás.


A protože jsem neměl možnost vánoční speciály z firmy Drinks Union ani vidět, použiji pro účely tohoto článku část jejich tiskové zprávy, která dorazila do naší emailové schránky:

Polotmavý vánoční Březňák

Pivovar Velké Březno připravil pro svou velkou rodinu spotřebitelů vánoční dárek - polotmavý vánoční ležák. Toto pivo bylo vyrobeno klasickou technologií za použití těch nejkvalitnějších surovin. Pivo bylo uvařené jako polotmavé, tedy bez jakéhokoliv řezání. Pro spotřebitele je připraveno omezené množství a to 30 000 lahví. Jde o pivo českého typu, granátově jiskřivé barvy, jemné hořkosti s příjemně nasládlou příchutí. Pivo je hluboce prokvašené s vysokou pěnivostí a řízem. Vánoční Březňák je určen pro znalce a labužníky, kteří rádi svou sklenici piva vychutnají. Polotmavý vánoční ležák se hodí jako výtečný doplněk a společník při slavení nejkrásnějších svátků v roce. Hodí se především k pečeným masitým vánočním pokrmům – krůtám, husám a kachnám.


Novoroční polotmavý ležák Louny

Pivovar Louny připravil pro všechny své patrioty novoroční dárek ve formě novoročního polotmavého ležáku. Pivo bylo vyrobeno klasickou technologií za použití domácích surovin, tzn. ze surovin, které pocházejí ze zdejší lounsko-žatecké oblasti. I toto pivo bylo uvařené jako polotmavé, tedy bez jakéhokoliv řezání. Byla uvařena pouze jedna dávka představující omezené množství 20 000 lahví. Jde o pivo českého typu, karamelové barvy a jemné hořkosti s příjemně nasládlou příchutí. Novoroční Louny jsou hluboce prokvašené s vysokou pěnivostí a řízem. Polotmavý novoroční ležák se hodí jako výtečný doplněk a společník nejen při slavení vánoc, Silvestra a prvních dnů v roce, ale i pro první měsíc roku nového.


Vánoční Dačický Lorec 14°

Pivovar Kutná Hora uvařil pro nadcházející sváteční dny lahůdku a tím je sváteční vánoční speciál Dačický Lorec 14°. Dle historických pramenů i pan Ondřej Dačický (muž, který dal značce svou tvář) měl toto pivo při svátečních příležitostech velmi v oblibě. 14° světlé speciální pivo se připravuje klasickou technologií, za použití českých surovin (slad a chmel) a vaří se z vlastní kvalitní pivovarské vody. Důležité je dávkování surovin, zejména chmelu, aby pivo mělo příjemnou hořkost a celkovou lahodnou chuť, která vybízí k dalšímu napití. Protože toto pivo je "silné" pivo (obsahuje 6,5 % objemových alkoholu) a potřebuje svůj čas, vaří ho kutnohorští sládci s předstihem a nechávají mu čas 100 dnů na dozrání. Tím pak pivo získá onu potřebnou lahodnou chuť, kterou pivní fajnšmekři dokáží ocenit.


Jak je vidět, velcí producenti zvolili na letošní vánoční svátky střídmé motivy a nenásilnou formu sebepropagace. A protože Ježíšek už pomalu, ale jistě klepe na okno, nechme pivo pivem a užijme si zaslouženého volna.

Přeji vám klidné prožití vánočních svátků.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání