úvod
homepage

Plzeňský Prazdroj oznamuje objemové výsledky prodeje 2006 vytisknout článek

Přidáno: 8. února 2007  •  Autor: tisková zpráva
průměrné hodnocení Hodnocení: 2 hodnotících Hodnotících: 3 počet zobrazení Zobrazeno: 8663x

Celkový prodej značek Plzeňského Prazdroje dosáhl v kalendářním roce 2006 doma i v zahraničí téměř 10,7 milionu hektolitrů, což představuje meziroční nárůst 5,7 %. K nárůstu objemů přispěly zejména prodeje v zahraničí, včetně licenční výroby značek Plzeň

V roce 2006 zaznamenaly domácí prodeje piva Plzeňského Prazdroje růst o 2,4 % na celkových 8,1 milionu hektolitrů. Nejvíce vzrostly jeho prodeje v regionu jižních Čech (České Budějovice a okolí), kde stoupl meziročně o 7 %. Značka Pilsner Urquell zvýšila prodané objemy o 4,6 %. Nejlepších meziročních výsledků dosáhl Velkopopovický Kozel s nárůstem 10,3 %. Zvedl se zájem o všechny druhy balení této značky, ale nejvíce tomu tak bylo u sudového piva s meziroční změnou o 22 %.

Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel velvyslanci Česka v zahraničí
Plzeňský Prazdroj potvrdil své postavení největšího českého exportéra piva a jeho výrobce v zahraničí. Celkový objem prodeje značek Plzeňského Prazdroje v zahraničí vzrostl v porovnání s rokem 2005 o rekordních 17,5 %. K dosažení úspěchu přispěly prodeje značky Pilsner Urquell. Zmínit je nutné také důležitý úspěch značky Velkopopovický Kozel na trzích s licenční výrobou. Celkem vyvezl Plzeňský Prazdroj 786 tisíc hektolitrů piva (+10,6 %), s 646 tisíci hektolitry (+12,7 %) se na tomto výsledku podílel ležák Pilsner Urquell, o zbylou část se postaraly ostatní značky, hlavně Velkopopovický Kozel.

Mike Short, generální ředitel Plzeňského Prazdroje, uvedl: “Rok 2006 byl pro Plzeňský Prazdroj rokem velkých úspěchů a rozvoje. Na prodejních výsledcích je vidět, jak efektivně jsme využili extrémně teplý červen, který se s 910 tisíci prodanými hektolitry piva stal nejúspěšnějším měsícem v historii Plzeňského Prazdroje.

Přes sezónní výkyvy v letních měsících charakterizoval naše prodeje na domácím trhu celková stabilita trhu. Dosáhli jsme dobrých výsledků exportu, začali jsme vyvážet značky Plzeňského Prazdroje do dalších tří zemí (Honduras, Omán, Turecko) a naše pivo dnes tedy můžete koupit již v 53 zemích po celém světě.

Zvýšili jsme export především do zemí EU – Německa, Nizozemí, Itálie, Španělska, Dánska, Francie a skandinávských zemí. V Německu je teď ležák Pilsner Urquell číslem jedna mezi importovanými pivy. Nárůst prodeje podpořily především zvýšené marketingové aktivity Plzeňského Prazdroje a SABMiller na příslušných trzích.

Striktně kontrolovaná licenční výroba některých našich značek na pečlivě vybraných trzích sousedních zemí se opět dynamicky rozvíjela. Zejména rostl prodej značky Velkopopovický Kozel, která těží ze své rostoucí reputace vysoce kvalitního a zároveň cenově přijatelného tradičního českého piva.

Těší nás také mírný nárůst našeho podílu na domácím trhu, dosažený v tvrdých konkurenčních podmínkách. Soustředění se na klíčové značky, podpora domácí i zahraniční distribuce a pečlivé sledování potřeb zákazníků vytvoří předpoklad pro naše úspěšné podnikání na trhu pivovarnictví také v dalších letech.”

Nejvýznamnější fakta a trendy roku 2006 z pohledu Plzeňského Prazdroje:
• Růst prodeje klíčových značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast Birell na domácím trhu.
• Pilsner Urquell vykázal 10,6 % nárůst exportu a např. v Německu se stal nejprodávanějším importovaným pivem
• Společnost dokončila významné investice v plzeňském pivovaru (modernizace varny, výstavba stáčírny a instalace nových cylindro-kónických tanků), zaměřené na zvýšení kapacity výroby značky Pilsner Urquell a na posílení její chuťové stability. Tato historicky největší investice Plzeňského Prazdroje (1 mld. Kč) slouží především k uspokojení rostoucí exportní poptávky.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání