úvod
homepage

Táborské pivní slavnosti 2007 vytisknout článek

Přidáno: 8. února 2007  •  Autor: Jiří Kaňa
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,11 hodnotících Hodnotících: 9 počet zobrazení Zobrazeno: 8819x

Jedna z nejdůležitějších událostí zimní pivařské sezóny, Reprezentační slavnosti piva v Táboře, je za námi. Jaké to bylo letos?

Odpovím hned zezačátku: jako vždycky. Což je hodnocení pozitivní. Opět se tedy z hlediska pivařské veřejnosti jednalo o výbornou příležitost k ochutnání mnoha druhů leckdy obtížně dostupných piv. Začínajícím pivařům umožní udělat si alespoň částečný obraz o tom, že zajímavých piv je u nás stále ještě dost. Z pivovarského hlediska jsou pak cenné výsledky degustační soutěže, jedné z nejprestižnějších v našich končinách. A také je to skvělá příležitost k setkání, pivařů i pivovarských.


Jan Hejra a Ondra Koucký z Drinks Union spokojeně třímají získaná ocenění. Honza se chlubí prvním místem v tmavých desítkách (Dačický), Ondra třetím ve světlých dvanáctkách pro Louny.

Já jsem využil všech nabízených příležitostí. A to vrchovatě, neboť se mi poštěstilo do Tábora vycestovat dvakrát. Čili jsem si užil dostatečně jak vzorků, tak kontaktů.



Vrchní sládek minipivovaru Zvíkovské Podhradí Vladislav Ličman nám točí svůj tmavý speciál.

Některá piva se v Táboře letos objevila nově, jiná už jsou za poslední léta tradičními návštěvníky. Na slavnostech se zabydlela například piva z Velkého Meziříčí a Rakovníka. Poprvé jsme je návštěvníkům představili na stánku Světa piva my, nyní již jezdí s vlastním stánkem. Letos absentoval například Lobkowicz, naopak přibyly Svijany. Ve výsledku se návštěvníkům nabízel průřez současným českým pivovarnictvím, mohli si dopřát jak piva z minipivovarů, tak i od pivovarských gigantů.



Ježek bodne.

Každoročním předmětem více či méně vášnivých diskusí se stávají výsledky degustační soutěže (výsledky jsou shrnuty zde). Letos se o největší rozruch postaralo vítězství „neznačkového“ hanušovického piva Ambrosius. Laciná supermarketová značka dobyla nejprestižnější kategorii, což je dostatečný důvod k nejrůznějším dohadům a spekulacím. Faktem ale zůstává, že degustace je přísně anonymní, o nějakém podplacení tedy nemůže být řeč. Jistou roli může hrát snad jen výběr vzorků do degustace pivovarem. Těžko říct, jestli má z vítězství Ambrosia větší radost pivovar Hanušovice nebo obchodní řetězec Kaufland.



V ostatních kategoriích se už žádná podobná "senzace" nekonala, pomineme-li tradiční nevraživost části pivařské veřejnosti vůči Starobrnu, čerstvě rozjitřenou letošním vítězstvím tohoto piva v kategorii světlých výčepních piv.



Kdo v té změti lidí najde Romana Holoubka, získává bod.

Na závěr nezbývá než poděkovat organizátorovi za to, že tuto povedenou akci dovedl do již 17. ročníku a popřát mu do dalších a dalších ročníků dostatek elánu.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání