Pivní aktuality
Hodnocení: 1,83 Hodnotících: 6 Zobrazeno: 5362x
Dnes vám po delší odmlce přinášíme přehled toho nejdůležitějího, co se událo na našem pivním trhu, tentokrát z období 11. až 17. srpna.
Horská pivní záchranka z Hanušovic
Horké počasí letošního léta zvýšilo spotřebu i piva Holba. Zvýšená poptávka se projevila jak na prodeji točeného, tak se zvýšil prodej lahvového piva. Nejvíce šla na odbyt Holba Šerák, která je spolu s prémiovou dvanáctkou Holba Premium celorepublikově oblíbená. Prodej točeného piva příznivě ovlivnila také turistická sezóna, což bylo patrné nejen v regionu Jeseníků, ale i na celé Moravě. Během srpnových dnů se vypilo více než 1000 hektolitrů čepovaného hanušovického piva denně. Záchranu a také pobavení přináší v letních dnech konzumentům i horská pivní záchranka, která s batohy plnými chladné Holby spasila již stovky žíznivců v Jeseníkách.
Poličský pivovar v prvním pololetí prodal více piva
Pivovar v Poličce zaznamenal v prvním pololetí 2003 tržby přibližně 35,5 mil. Kč, což bylo o 13 % více než ve srovnatelném období předchozího roku. Rovněž výstav se zvýšil na téměř 39 000 hl. Veškerá produkce mířila tuzemský trh. Pivovar ze 70 % plnil pivo do nerezových sudů, zbytek stáčel do lahví. Nejvíce se prodávaly světlé ležáky (Otakar a Záviš), jejichž produkce činila téměř tři čtvrtiny. Kromě toho pivovar vaří i světlé a tmavé výčepní pivo Hradební. Nárůst prodeje svědčí o stabilitě kvality poličského piva a je důkazem toho, že opravdoví pivaři dávají stále více přednost české kvalitě před uniformností podpořenou masivní reklamou. Raritou je, že Měšťanský pivovar v Poličce dosud malou část svého piva plní do starých EURO lahví.
Prodej krušovického piva v horkém létě utěšeně vzrostl
Královský pivovar Krušovice v červnu a červenci prodal o zhruba 10 % piva více, než vedení společnosti předpokládalo. Zvyšil se i prodej piva v zahraničí. Export pivovaru v prvním pololetí roku 2003 vzrostl o téměř 45 %. Navzdory neočekávanému nárůstu prodeje nedostatek krušovického piva na trhu nehrozil, firma nemusela přijímat ani žádná zvláštní opatření na posílení výroby. Výrobní kapacity pivovaru jsou takové, že pivo v celé šíři sortimentu nechybělo. Češi se v horkých měsících nejraději osvěžili klasickým desetistupňovým pivem - dobře se prodávalo výčepní světlé pivo Mušketýr. Občané zemí EU si nejvíce oblíbili krušovické tmavé pivo. Královský pivovar Krušovice je od roku 1993 součástí nadnárodní skupiny Dr. Oetker.
Pivovar Zubr usiluje o značku KlasA
Přerovský výrobce zlatavého moku přihlásil své pivo Zubr Classic do systému hodnocení, které v případě úspěchu přinese produktu oficiální užívání národní značky KlasA. Značku uděluje ministr zemědělství ČR na dobu 3 let kvalitním domácím potravinářským a zemědělským produktům. Výrobky ucházející se o udělení národní značky musí splňovat dané specifické a obecné podmínky: technická dokumentace o základních použitých surovinách, přísadách, pomocných látkách a technologii výroby, balení výrobku, jeho distribuce i podmínky skladování. Produkt musí být celý vyroben na území ČR. Další podmínkou je předložení certifikátu ISO nebo systému kritických bodů, který pivovar Zubr úspěšně obdržel v červenci. Značkou KlasA budou označovány kvalitní domácí potravinářské a zemědělské produkty oceňované v rámci Národního programu pro podporu domácích potravin. Požadovanou kvalitu a složení výrobků bude pro potřeby udělení značky posuzovat a po jejím udělení i následně kontrolovat Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Národní program podpory kvalitních českých potravin je obdobou nejrůznějších státních a polostátních prezentačních a propagačních systémů národní potravinářské produkce v zemích EU. Otázkou zůstává, zda se podobná investice pivovaru vyplatí. Budou při výběru značky dávat běžní pivaři přednost pivu se značkou KlasA ?
Budějovický Budvar zachutnal londýnským umělcům
Na českobudějovickém Budvaru si začali pochutnávat návštěvníci londýnských stylových restaurací Conran Restaurants. Pivovar se svým mokem pronikl dokonce do nejoblíbenějšího soukromého klubu Groucho Club, kam chodí hlavně spisovatelé a hudebníci. Ležák se stal nejprodávanějším nápojem v Home Baru, který si oblíbila například zpěvačka Kylie Minogue. Budějovický Budvar je ve Velké Británii importovaným českým ležákem číslo jedna. V roce 2002 založil pivovar v Británii kvůli stagnujícímu prodeji dceřinou společnost BBUK, která za prvních šest měsíců letošního roku zvýšila prodej o více než 25 %. Jako jediný český pivovar byl Budějovický Budvar pozván k účasti na největších britských pivních slavnostech The Great British Beer Festival. O účasti pivovarů na slavnostech rozhoduje pořadatel, jímž je organizace CAMRA, která si klade za cíl zachovat co největší množství značek piv a široký výběr pro spotřebitele. V rámci prezentace Budějovického Budvaru se na slavnostech představilo rovněž několik malých českých pivovarů.
Pivovar v Hlinsku zvýšil tržby, ale snížil výstav
Pivovar Rychtář zvýšil tržby za první pololetí 2003 proti srovnatelnému období předchozího roku asi o 3 % na 46 mil. Kč. Výstav se snížil o 2 % na 41 500 hl piva. Hospodaření podniku se za toto období, stejně jako v předchozích letech, pohybovalo v kladných číslech. Hlinecký pivovar vyrábí 7 druhů piv: světlé výčepní Klasik, světlá jedenáctka Standard, světlý ležák Premium, tmavý ležák Malvaz, polotmavý ležák Hejtman, světlá patnáctka a do sudů plní i kvasnicové pivo s názvem Rychtář Natur.
V želivském klášteře se bude vařit pivo
Řeholníci z kláštera v Želivi se rozhodli navázat na zdejší tradici výroby piva, která se pravděpodobně datuje již od 13.století a byla přerušena v roce 1907. Od letošního podzimu by zde měl fungovat malý pivovar. Technologie pochází z uzavřeného minipivovaru Patriot v Jihlavě. Ten vlastnil Libor Pavelec, jež zde také bude dělat sládka. Prostory kláštera jsou památkově chráněné, proto veškeré projektové záležitosti museli konzultovat s památkáři. V plánu je vařit třináctku, svrchně kvašenou patnáctku s názvem Gottschalk, poté i slabší ležák Kastulus. Piva dostaly názvy po zdejších významných opatech. Většina produkce má být prodávána v třetinkových speciálních lahví z čirého skla, do sudů má být novodobé želivské pivo plněno jen nepravidelně a nebo na zakázku. O prodej piva se má starat Pražák Jan Lochman. Výstav se předpokládá kolem 2 000 hl piva za rok. Je naděje, že první pivo mohou zájemci ochutnat při pouti v polovině záři letošního roku. Určitě půjde o zajímavé zpestření českého pivního trhu. Pivaři se mohou těšit na zcela jistě originální chutě klášterního piva.
Budějovický Budvar se stal oficiálním partnerem českého hokeje
Od nové sezóny, oficiálně začínající 12. září 2003, se Budvar stal jedním ze tří hlavních partnerů hokejové extraligy a české reprezentace. Českobudějovický pivovar vystřídal ve společnosti extraligových partnerů Radegast a zařadil se k České pojišťovně a Škodě Auto. Smlouva s Budvarem je uzavřena na pět let do sezóny 2007 - 08 s pětiletou opcí. Výše kontraktu Budvaru se podle neoficiálních zpráv pohybuje kolem deseti miliónů korun ročně. Hokejové sponzory lákají nejen úspěchy národního týmu, ale i popularita extraligy kterou vloni podle marketingové agentury BPA vidělo na stadiónech 1,8 miliónu diváků a Česká televize odvysílala 44 přímých přenosů.
Billboardy v Plzni mapují historii dopravy piva
Nedaleko brány pivovaru Gambrinus bylo postaveno 15 velkých tři metry dlouhých billboardů, na kterých shlédnete historie dopravy plzeňského piva. Pivní billboardy stojí v místech kde dlouhá léta vyjížděly rozličné vozy, dopravující plzeňský zlatavý mok k žížnivým spotřebitelům. Využity byly zvětšené fotografie z archívu Plzeňského Prazdroje. Kolemjdoucí vidí koňské povozy a formanské vozy z konce 19.století, první auta z roku 1913, vozový park pivovaru je završen současným kamionem s logem Pilsner Urquell. Na billboardech nechybí ani automobily rozvážející pivo v Americe či Francii.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |